• Anonym (TS)

Träffa någon ny efter sexlöst förhållande

Hur träffar man en ny partner efter många år i en sexlös relation?

Självförtroendet är på botten och ja, ska jag vara ärlig så har jag ju numera inte mycket att erbjuda. Jag har aldrig varit attraktiv och det blir såklart inte bättre med åren. Överviktig ja, och det går att göra något åt, men utseendet är ju vad det är. 

Jag har levt i en relation med en man i 15 år varav 9 år har varit med ett mycket sparsamt sexliv och de sista 3 helt sexlösa. Detta p.g.a. att HAN inte vill ha sex (med mig) längre. 

Jag försöker hålla ut tills minsta barnet flyttar hemifrån men sen tänker jag att jag ska lämna. Men är det någon idé? Har man någon chans som oattraktiv och relativt oerfaren kvinna i (då) 45-årsåldern att träffa någon ny för ett seriöst förhållande? Jag vill inte hamna i ett sexlöst förhållande ännu en gång men jag förstår ju att risken för det är stor. Men att leva ensam resten av livet vill jag inte heller. 

• Svar på tråden Träffa någon ny efter sexlöst förhållande
  • Anonym (A)

Är i liknande ålder, har varit singel i två år. Att hitta någon för relation är jag inte redo för, man måste vara själv ett tag också, hitta sig själv osv först. Men dejtingmarknaden suger som inget annat om man söker en relation. Inga som helst problem att få ligga däremot om man vill. Jag väntade bra länge ändå, sedan hade jag turen att direkt hitta en perfekt kk som jag håller mig till sedan i höstas. Den dagen jag känner för en relation lär det vara enklare att hitta någon ute i vardagen hellre.

• Knipper

Så får Du inte tänka. Du duger som Du är. Du har nog också andra fina värderingar. 

• Sceffli

Man har absolut chans och möjlighet till ny relation med ett sexliv 😀 

• svh66

Godkväll. 
    Jag är i exakt samma situation fast som man.
    Sambo i 30 år varav dom 10 sista åren mer eller mindre helt sex lösa och dom senaste 5 åren är helt sexlöa.
    Jag har en hög sex drift men de hjälper ju inte.
    Även att man är till åren kommen så finns de alltid något som någon annan man/kvinna ser hos personen så garanterat kommer du att hitta den mannen som gör dig lycklig igen,  jag letar också efter min andra halva ( Kvinna)
    Som jag kan göra en omstart med.
    Mina ungar är bägge utflugna,  förstår att du håller ut för barnens skull.

• Anonym (TS)

Tack för era svar. Det känns skönt att höra att hoppet inte är helt ute, trots både ålder och utseende. 

Svar på tråden Träffa någon ny efter sexlöst förhållande