• Anonym (Nödig)

Trängningar

Jag har för några år sedan gjort en TVT operaktion med gott resultat - men dessa jävla trängningar gör mig galen! Äter betmiga mot det men tycker inte det gör någin skillnad. När jag blir nödig måste jag gå på toa direkt, kan inte göra något annat än försöka knipa och hoppas jag hinner😔 kommer ändå innan jag hunnit sätta mig på toan ofta. Jag såg när jag läste op berättelsen att kirurgen skrivit: ?op med förväntat resultat ser dock att urinrörsmynningen något vidare än normalt, kan inte säga om det orsakat läckaget.?  Kan hosta och nysa iallafall utan att läcka.
    När jag blir sådär akut kissnödig kan jag knappt sätta mig på en stol, eller böja mig ner och ta upp något från golvet tex utan läckage. Någon som har samma problem?

• Svar på tråden Trängningar
  • Anonym (Carinata)

Har problem med ansträngnings. Har genomgått cellgiftsbehandling och äter antihorminttabletter. Överviktig. Provar nu EM power chair - högintensiv fokuserad elektromagnetiska impulser för att stimulera bäckenbotten. Har kört 4 av 6 gånger. Kan inte direkt säga något om effekt mer än på plånboken. Tänkte ge den icke-kirurgiska behandlingen en chans. 

Hur var operationen att göra? Rädd att jag är för tjock. Problemen ska visst öka pga övervikten också. Har du provat andningstekniken som jag inte kommer på vad den heter just nu? Hur tycker du Betmiga funkar? 

Svar på tråden Trängningar