• Anonym (Luggen)

Halvlång lugg med glasögon funkar det?

Jag har oftast haft lång lugg som har varit från ihöjd med läpparna till några cm nedanför hakan. Oftast så att den hänger med och sitter fast om jag vill ha en hög hästsvans. Just nu är den jättelång och säkert 12 cm nedanför hakan och jag tror att det drar ner hela ansiktet på en gammal tant som jag haha.

Problemet är att jag numera har glasögon och inte tror att det kommer att funka att sätta luggen bakom öronen om den är nånstans i hakhöjd. Eller funkar det? Ser det konstigt ut om den hänger på sidorna om ansiktet när man har glasögon?

Hur gör ni andra med glasögon och vad passar egentligen? Helst skulle jag vilja ha luggen avklippt vid hakan men är högst osäker på om det kommer att bli bra med glasögon. Håret är tunt och typiskt skandinaviskt. Det är kanske inte så snyggt att se ut som en stram ballerina heller om jag sätter upp håret och allt hår följer med som nu och luggen är för lång för att hänga på sidorna.

• Svar på tråden Halvlång lugg med glasögon funkar det?
  • Anonym (Luggen)

Jag har oftast håret uppsatt för att det är så jobbigt och irriterande när det slänger och hänger i ansiktet. Håret går ner mot halva ryggen typ.

• EnAnonumius
    Anonym (Luggen) skrev 2024-06-25 01:44:49 följande:
    Halvlång lugg med glasögon funkar det?

Jag har oftast haft lång lugg som har varit från ihöjd med läpparna till några cm nedanför hakan. Oftast så att den hänger med och sitter fast om jag vill ha en hög hästsvans. Just nu är den jättelång och säkert 12 cm nedanför hakan och jag tror att det drar ner hela ansiktet på en gammal tant som jag haha.

Problemet är att jag numera har glasögon och inte tror att det kommer att funka att sätta luggen bakom öronen om den är nånstans i hakhöjd. Eller funkar det? Ser det konstigt ut om den hänger på sidorna om ansiktet när man har glasögon?

Hur gör ni andra med glasögon och vad passar egentligen? Helst skulle jag vilja ha luggen avklippt vid hakan men är högst osäker på om det kommer att bli bra med glasögon. Håret är tunt och typiskt skandinaviskt. Det är kanske inte så snyggt att se ut som en stram ballerina heller om jag sätter upp håret och allt hår följer med som nu och luggen är för lång för att hänga på sidorna.

Haft glasögon sedan jag var 4år, och haft hår i alla möjliga längder.

Alltså glasögonen tar inte "all plats" bakom öronen, så det går att vara glasögonbärare och även fortsätta att sätta upp luggen bakom öronen också.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Luggen)
    EnAnonumius skrev 2024-06-25 02:38:09 följande:
    Haft glasögon sedan jag var 4år, och haft hår i alla möjliga längder.

Alltså glasögonen tar inte "all plats" bakom öronen, så det går att vara glasögonbärare och även fortsätta att sätta upp luggen bakom öronen också.
    Självklart tar det inte upp all plats bakom öronen men det faller ju helt annorlunda när man har glasögon och skalmar som tar upp plats från ögonen, vid tinningarna och bakom öronen. Dessutom kan jag tänka mig att håret fastnar i skalmarna när man ska hålla på och sätta det bakom öronen. Därför undrar jag hur praktiskt det är egentligen att ha lugg till hakan ungefär.
  • Anonym (Löken)

Kanske jag som är korkad, men jag förstår inte riktigt hur du menar med lugg ner till hakan. Då är det väl knappast lugg, för den hänger väl inte för hela ansiktet? :D

• Anonym (Luggen)
    Anonym (Löken) skrev 2024-06-26 16:45:05 följande:

Kanske jag som är korkad, men jag förstår inte riktigt hur du menar med lugg ner till hakan. Då är det väl knappast lugg, för den hänger väl inte för hela ansiktet? :D

Nähä vad ska det kallas då? Framhår?
Svar på tråden Halvlång lugg med glasögon funkar det?