• Anonym (rr)

Mått dåligt i 3 dagar nu

Har haft tryck i tinningarna i 3 dagar nu. Svettas otroligt mycket o frossa. Känt yrsel när jag rest mig upp. Till saken hör att jag drack i fredags och i lördags kanske lite för mycket. Men det borde väl inte kunna ge besvär fortfarande ?

Aldrig varit med om liknande. Stundtals så mår jag illa också. Inte känt någon hunger sen i fredags men försökt äta lite ändå.  

• Svar på tråden Mått dåligt i 3 dagar nu
  • Anonym (Lena)

Har du druckit tillräckligt? Prova vätskeersättning. Du kan köpa brustabletter (godast) eller blanda själv (äckligt men du slipper kanske gå och handla). 

Och ring 1177. Krya på dig! 

Recept:

1 liter vatten

6 strukna teskedsmått strösocker (1 teskedsmått = 5 milliliter).

½ teskedsmått salt (½ teskedsmått = 2,5 milliliter)

Blanda vatten, socker och salt. Det är viktigt att allt socker och salt har löst sig och att vätskeersättningen är genomskinlig innan den dricks.

Drycken kan smaksättas med två teskedar koncentrerad fruktjuice eller saft.

Från: 1177.se

• Anonym (bakis)

Du är som greklands sämsta partyprisse, Bakis Tredagarpårakis

• Anonym (rr)

Mår fortfarande dåligt med svagt illamående, konstant spända käkar, yrsel, ser lite suddigt och tung i huvudet o tung / svagt ont bakom ögonen. 

Har ätit mera ordentligt men varit jättekonstig i magen under hela tiden. 

Testade lite salt. Men har ont i njurarna. Tog D vitamin, och järn tablett igår o en panodil. 

Men känner mig sjukt konstig i huvudet. 

Funderar på om det ev kan ha varit fästingen som jag hade på benet i lördags? 

Känner inte att jag klarar köra bil heller p ga tyngden i huvudet. 

Det har kliat varje dag men ser ingen ring som dom skriver om. Testade ringa 1177 nyss. ca 1 timmes kö tid. 

Är konstant trött också. Varit sängliggandes hela veckan. O inte blir det bättre känner jag.

• Anonym (Lena)

Ring din vårdcentral och be om att få träffa en läkare snarast. En bakfylla borde ha släppt nu. Fortsätt dricka vätskeersättning. 

Svar på tråden Mått dåligt i 3 dagar nu