• Anonym (Stör mig)

Hur dölja flikar i håret?

Nu när jag är äldre så tror jag att min panna har blivit längre och att jag har fått lite flikar i hårbotten på sidorna så där som flintskalliga män brukar få. Tack och lov inte så mycket och min frisör säger att det inte är något man tänker på men jag gör det.

Vilken frisyr skulle passa bäst för att dölja flikarna och det där lite v-formade hårfästet jag har i pannan? Jag har långt och tunt hår. Kortklippt lugg är uteslutet men allt från näsan och längre är tänkbart.

Jag ska klippa mig imorgon och ser gärna några förslag här innan dess.

• Svar på tråden Hur dölja flikar i håret?
  • Anonym (West)

Kanske den här looken? Inte så mycket dölja förvisso 
  • Anonym (Stör mig)

Glömde att skriva att jag är en kvinna.

• Anonym (West)
    Anonym (Stör mig) skrev 2024-06-26 21:17:17 följande:

Glömde att skriva att jag är en kvinna.

Kanske är svår att "pull off" som kvinna XD 
    Kanske en vanlig kortare page med håret åt sidorna? Blir nog svårt med lugg om den är tunn. 
  • Anonym (S)

Spara ut så du inte har någon lugg längre.

• Goneril

Lugg. Googla "lugg vid tunt hår". Det finns massor av knep att ta till om man går till en riktigt duktig frisör. Hårfibrer finns ju också. Använd rätt produkter, till exempel Plantur39. Kamma aldrig vått hår. Föna aldrig för varmt, föna aldrig utan skydd. Jag är jättegammal men har fortfarande en skaplig kalufs. Bra kost naturligtvis, vitaminer, protein förstås, inget experimenterande med konstiga dieter. Kött, fisk, frukt, och valnötter är bra och dessutom gott. 

Svar på tråden Hur dölja flikar i håret?