Ljus eller mörk vagn?
Vad har ni för erfarenhet när det gäller ljusa resp mörka färger på barnvagnen? Smaken är ju som baken vilket som är snyggast men rent praktiskt:
Syns smuts mer på en ljus, bleks en mörk mer av solen osv...
Vad har ni för erfarenhet när det gäller ljusa resp mörka färger på barnvagnen? Smaken är ju som baken vilket som är snyggast men rent praktiskt:
Syns smuts mer på en ljus, bleks en mörk mer av solen osv...
Vi har en Tetonia som är svart, silvrig, grå den blir lite flammig/fläckig när den får vatten på sig.
Hade den varit ljus hade det säkert inte synts. Men det är ju inte lika roligt att få blåbär el. dyl. på en ljusvagn.
jag har beställt en city cross vagn med city korg, city korgen kommer nog bara användas under sommaren och jag valde svart/platina färg på den, men jag skulle nog ha valt en ljus eftersom den kommer nog vara ute mycke i solen..
på vissa vagnar kan man ju tvätta hela klädseln också.
jag tycker du ska välja nån ljusare färg men kanske inte en vit då! men inte svart för de lär nog blekas väldigt fort.
Vi har en brioduo årsmodell 04 som är marinblå. Den har inte blivit något solblekt. I och för sig har jag varit noga med att inte ha den stå i värsta solen utan att hänga en filt över suffletten, för vi vill använda vagnen till nästa barn också. Så jag tror att en mörk färg håller om man tänker sig för. Men vi har aldrig gått omkring med en filt över vagnen för att det är soligt, men vi har tänkt på det när den står stilla ute. Hoppas ni blir nöjda med ert val och lycka till med den lille !!!
Hej.
Vi valde Emmaljunga Cerox färg: Chardonnay (beige) för MÅNGA har typ blå/marin eller grå/svart
Så vi valde den o det känns bra. Det finns annat färg som heter Champang o det är beige men ljusare än det vi har.
Du får känna på o fundera om vilken färg ni ska välja.
Det blir ju väldigt varmt i vagnen på sommaren så vi valde en ljus vagn eftersom vi ska ha barn i maj.EM City Cross(chardonnay) .Jag tror den blir bra i vinter också eftersom den är lätt att torka av på utsidan och smuts syns inte så bra på den lite mörkare beiga ytan. Men eg tycker jag att dom svarta med lime eller rött är rätt snygga men nu blev det en beige ändå.
Lycka till med valet av vagn.
Tack för era svar...
Jo, vi har varit inne på just chardonnay men tvekat eftersom vi har stor hund som säkert kommer lyckas skita ner vagnen .
Har en kensington som är ljusare än chardonney och vi har en stor schabrador. Vagnen är använd i 1,5år och jag har tänkt tvätta den nu men det är mest pga att det kommit fågelskit på suffletten. Jag har torkat av med fuktig trasa på kanten av suffletten ett par gånger men den blir inte speciellt smutsig, tygerna är bra.
Mörk absolut,visserligen kan de blekas,men det kan man ju förhindra genom att inte låta den stå i solen längre stunder.Ljusa färger är öht inte lämpliga om man vill att de ska förbli rena(om man har barn iaf ),speciellt inte på barnvagnar som är lite svåra att tvätta...
Mork ar finare och mer praktisk tycker jag.
sonens sittvagn är en emmaljunga cannon one från 03, den är svart, har inte bläkts nånting...har en brionova nu...svart och grå...halva sufletten är nog svart...har inte sätt nåt fel på den, men nu är jag noga med att använda rägnskydd när det rägnar (har jag stavat det rätt??)