• Anonym (Ts)

Gropigt skenben, normalt?

För någon månad sedan upptäckte jag att mitt vänstra smalben ser helt annorlunda ut än det högra. Det är gropigt längs med skelettet på insidan/ovansidan av benet. Det gör inte ont. Syns mest när jag sitter med benen utsträckta framför mig men spänner jag benen syns det även när jag står upp.

Högra benet är slätt, hårt och det känns inget märkligt när man rör och trycker.

Vänstra känns lite gropigt/knöligt. Det är inga knölar som växer och inte tydligt som en ärta eller dylikt. Mer som en liten kulle på skelettet. Det känns rörligare under huden också. Inte lika följsamt men är svårt att förklara. Benet är inte svullet och går att använda som vanligt.

Hur ser det ut för er? Bifogar bild med

• Svar på tråden Gropigt skenben, normalt?
  • Anonym (Ts)

Att benet ser större/mörkare ut beror på solljus och kameravinkel. Benen är lika stora 

• Anonym (J)

Jag har massa såna gropar på båda benen. Följer för att se ifall någon har svar

• Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2024-07-06 21:59:35 följande:

Jag har massa såna gropar på båda benen. Följer för att se ifall någon har svar

Hoppas nån svarar men är säkert normal. Jag lider inga men av det, men känner ingen annan som var det så.
  • Anonym (Jag har det)

Jag har så också. Har alltid haft. Det är för mig som en grop i skenbenet. Blev lite orolig när jag märkte det, men det var typ för 30 år sedan och jag lever och mår bra. 

Svar på tråden Gropigt skenben, normalt?