• Anonym (svettloppan)

Kylande täcke, funkar det?

Jag har problem att sova pga värmen och har funderat på att byta täcke till något svalare. Jag har provat att ta ur täcket ur påslakanet och bara ha påslakanet men tycker inte det är så skönt och "gosigt". Jag gillar fluffigt.

Jag får en massa reklam för olika ställen som Zenbed, vinpark.original + säkert ett par till som säljer kylande täcke/filt.

Var nära på att beställa men läste lite mer noggrant och såg att dessa kan tvättas i 30 grader och det känns ju inte så fräscht precis. sängkläder tvättar man ju i minst 40 och helst 60 grader. Tänker på kvalster och så och att det inte blir riktigt rent eller tar död på bakterier på 30 grader heller.

vad säger ni, har ni provat nåt av dessa? 

Eller ännu hellre, kan ni rekommendera något annat mer "riktigt" täcke som svalkar, gärna fluffigt?

• Svar på tråden Kylande täcke, funkar det?
  • Aniiee

Dun, lätt. Alltså, lätt vikt. Och lätt val. Se till bara att dunet är biprodukt, så vi skippar alltför mycket djurplågeri. Jag käkar gärna gässen, va, men tycker det är onödigt att plocka dem levande.

Kolla vad du har för täcke nu. Det brukar finnas en lapp. Kolla sen om samma tillverkare har ett lättare alterntaiv.

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
Svar på tråden Kylande täcke, funkar det?