• Anonym (soffan)

Förskollärare lön?

Hej!

Hur mycket lön har ni förskollärare? samt i vilken del av landet jobbar ni?

Hoppas att ni kan tänka er att svara..

• Svar på tråden Förskollärare lön?
  • Kvinna7

De nyexade förskollärare jag känner (unga) gick in på 36 000 för några år sedan. Stockholm norrort plus västerort. Äldre erfarna jag jobbar med ca 40 000. Norrort Stockholm. 

• Studentpappa

Sambon har 31kkr/mån, jobbat 15 år.. Katastrofalt dåligt, förstår inte hur fan man kan ta det 

Ride it like you stole it
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Studentpappa skrev 2024-07-03 11:58:00 följande:

Sambon har 31kkr/mån, jobbat 15 år.. Katastrofalt dåligt, förstår inte hur fan man kan ta det 

Tycker tvärtom,  det är ju en riktigt bra lön för att passa barn. Något alla normalbegåvade föräldrar klarar. 
  • Studentpappa
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-03 12:04:13 följande:
    Tycker tvärtom,  det är ju en riktigt bra lön för att passa barn. Något alla normalbegåvade föräldrar klarar. 
    Att du tycker det är en bra lön får stå för dig. Jag hade inte moppat golv för den summan.
  • Kvinna7
    Studentpappa skrev 2024-07-03 11:58:00 följande:

Som förskollärare? Låter väldigt lågt. Det har barnskötare här i Stockholm. 
  • Anonym (Förskollärare)

Gick in på 38.000kr, men med lite ytterligare ansvarsområden hade jag 40.000kr när jag började vid 30år. Jobbar i närförort till Stockholm.

• Studentpappa
    Kvinna7 skrev 2024-07-03 12:24:28 följande:
    Som förskollärare? Låter väldigt lågt. Det har barnskötare här i Stockholm. 
    Ja det är sjukt dåligt, men det blir ju så när du går in riktigt lågt och sen sitter fast i samma kommun. 

Hade hon varit lite framåt så hade hon jobbat privat eller i grannkommunen ett år för att pressa upp lönen och sen gått tillbaka. Men tyvärr saknas det initiativet. Sen bor vi i en kommun med låga lärarlöner. Men oavsett...
  • Anonym (Överbetald)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2024-07-03 12:25:22 följande:

Gick in på 38.000kr, men med lite ytterligare ansvarsområden hade jag 40.000kr när jag började vid 30år. Jobbar i närförort till Stockholm.

Det där låter sjukt mycket!!! Nyexade civilingenjörer inom privat sektor tjänar knappt detta. Å andra sidan har de extremt mycket bättre löneutveckling över tid, i alla fall om man nu inte väljer konsultbranchen (då ska ja fakturerad tid motsvara lönen, lite OT)
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-03 12:04:13 följande:

Så du tycker likadant om lärarna på skolan också? 

Skärp dig.

• Anonym (Förskolläraren)

35.000 kr. Jobbat i 7 år, jobbar privat. 

Svar på tråden Förskollärare lön?