• Anonym (Hjälp..?)

    Problem..

    Hej,

    jag behöver lite råd..
    min sambo har en tendens att bli så arg att det inte går att prata med henne och det kan vara får 1-3 dagar när hon varken vill prata eller visa affektion.
    det är som att hon passerar någon sorts gräns när det blir så, då ser jag att det inte går att prata ut om något längre på ett par dagar, hon svarar inte när man vill försöka reda ut något, hon vill göra slut och flytta isär..
    när det har vänt för henne igen är det kanon igen, och vi ska gifta oss, leva ihop resten av livet etc ?

    hur hanterar man detta?

  • Svar på tråden Problem..
  • Anonym (M)

    Om hon inte ser till att få hjälp för sina problem är det nog ingen vidare bra idé att ni fortsätter tillsammans. Att bli behandlad på det viset hon behandlar dig bryter ner en till sist.

    Har du föreslagit parterapi eller liknande och vad svarar hon i så fall på det?

  • Anonym (Tyvärr)

    Du måste börja ta detta på allvar. Låt henne flytta. Hon vill inte detta egentligen.

  • Lynx123

    Inte okej beteende. Tycker att ni ska prova på parterapi för att se om.det leder någon vart.

  • AlbaC

    Kolla om det är i samband med hennes mens. Vissa blir helt förändrade som har pmds och vill separera typ en gång i månaden.

  • Anonym (Bipolär)

    Bipolär sjukdom? Har hon varit sån innan ni blev tillsammans, va säger hennes familj och vänner?

Svar på tråden Problem..