• Anonym (Q)

Tjejen frågade om det är ok ifall hon har på sig smycken hon fick av exet.

Som topic. Tjejen jag varit ihop med i ett par månader frågade mig om detär ok om hon har på sig smycken hon fick av exet på vår "datenight". Det är ett fint guldhalsband med äkta pärla. Hon sa att hon tycker det är jättefint och att hon blev jättenöjd när hon fick en sån väluttänkt present, att hon älskar smycken etc och kände sig så uppvaktad men kunde skippa ha det på sig om det gjorde mig obekväm.

Hintar hon om att jag är oromantisk eller något? Fanns ju verkligen inget sätt för mig att veta att det var exet som gett henne smycket om hon inte berättat. Vi är båda över 30

• Svar på tråden Tjejen frågade om det är ok ifall hon har på sig smycken hon fick av exet.
  • MsM84

Jag hade känt att frågan var ett större problem än smycket. Kan inte säga nej men hade antagligen tänkt orimligt mycket på det eftersom det blivit en grej. Hade det bara använts utan att poängtera att det var en present från ett ex hade det känts mycket bättre 

• Anonym (Q)
    MsM84 skrev 2024-07-04 10:00:46 följande:

Jag hade känt att frågan var ett större problem än smycket. Kan inte säga nej men hade antagligen tänkt orimligt mycket på det eftersom det blivit en grej. Hade det bara använts utan att poängtera att det var en present från ett ex hade det känts mycket bättre 

Vad hade stört dig med frågan?
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Q) skrev 2024-07-04 10:11:58 följande:
    Vad hade stört dig med frågan?
    Jag tror att hon ville säga att hon gillar genomtänkta presenter utan att säga det rakt ut. 
  • Anonym (My)

Det finns rätt gott om människor som tycker att det är jättejobbigt med minsta lilla påminnelse om att deras partner tidigare varit ihop med någon annan. Jag tror att din tjej bara ville kolla så att hon inte råkar göra dig obekväm.

• Tecum

Tycker att både du och de som svarat övertänker. Det var omtänksamt av henne att fråga, en önskan att vara tydlig. Om hon INTE sagt något och du frågat, om x antal månader, var hon fått det fina halsbandet från och hon svarat att det kom från exet, då hade du säkert nojat över det, kanske ännu mer.
    Eller menar ni att man ska ljuga om såna saker?

• Virriga Vera

Tycker ärligt att frågan var störtlöjlig. Skulle du ha ställt en fråga om var hon fått smycket ifrån? Varför öht nämna att det var från ett ex.

• Anonym (Kvinna 39)

Nej det är ingen hint mot dig, men det visar att hon har dålig självkänsla. Skulle aldrig falla mig in att fråga en man om vad jag får ha för smycken på mig!

• Tow2Mater
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-07-04 11:51:52 följande:

Nej det är ingen hint mot dig, men det visar att hon har dålig självkänsla. Skulle aldrig falla mig in att fråga en man om vad jag får ha för smycken på mig!

Det kan också vara ett tidigt tecken på att hon själv är ganska svartsjuk av sig och snart kommer med krav till TS om att inte ha ditten och datten som påminner om hans ex. Forhoppningsvis handlar det bara om hennes självlkänsla och inte ett kontrollbehov.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Tow2Mater skrev 2024-07-04 14:58:15 följande:
    Det kan också vara ett tidigt tecken på att hon själv är ganska svartsjuk av sig och snart kommer med krav till TS om att inte ha ditten och datten som påminner om hans ex. Forhoppningsvis handlar det bara om hennes självlkänsla och inte ett kontrollbehov.
    Det är sant, kan finnas ännu mer bakom där.
  • Xenia

Jag skulle aldrig ha ställt frågan. Varför ska min pv bestämma vilka smycken jag får ha? Hade han däremot frågat om jag köpt det själv eller fått det i present (och följdfrågan "av vem") så hade jag svarat ärligt. Hade han då sagt att jag inte får ha det på mig mer - ja, då jävlar. Vad är det för glädje att ha ett fint smycke som man inte får ha på sig?

Så antingen har hon ett dolt motiv, att hon vill att du också ska köpa fina smycken till henne (som hon kan fråga nästa pv om). Eller så är hon en kvinna av den undergivna typen som behöver sin pvs godkännande för allt. Eller så är hon svartsjuk av sig och på sig själv känner man andra.

Svar på tråden Tjejen frågade om det är ok ifall hon har på sig smycken hon fick av exet.