• Anonym (Sårad)

Min man har tappat känslor efter 13 år

Vi har ett fint liv tillsammans med en son på 7 år. Bor i fint hus med bra grannar. Alltid haft kvar närheten, sexet och umgås varje dag. Vi har varit så lyckliga.

Plötsligt kom bomben att han inte har känslor kvar. Han älskar mig och tänder på mig men ser mig mer som en kompis. Han förstår inte själv varför eftersom han för ett litet tag sen aldrig ens sett en framtid utan mig. 

Han älskar mig fortfarande och säger att allt detta gör så ont i honom. 

Vi har alla delar ett förhållande ska ha, fortfarande efter 13 år. Förutom detta som kom som en chock för oss båda.

Han har sagt att det inte är någon idé men  lyckades ändå övertala honom att inte ta ett beslut här och nu, eftersom vi har familj och alla andra delar på plats, speciellt vår djupa kärlek som han också känner. Men känns lönlöst?Är i chock!! 

Är det inte vanligt att känslor går upp och ner? Kan man rädda detta? Varför gör han såhär? vad kan jag göra? Någon som varit i liknande situation? 

Han är mitt livs kärlek.

• Svar på tråden Min man har tappat känslor efter 13 år
  • Anonym (Mia)

Han älskar dig och är attraherad av dig.

Vilken känsla är det han har tappar? 

• Anonym (Eh)

Jag fattar inte heller vad som saknas. Ni borde nog försöka med famileterapi, verkar som det finns en hel del värt att försöka rädda!

• Anonym (Eh)

Det är ju helt naturligt att man är som vänner efter ett längre tag och så ska det ju vara, men det kan vara så att han saknar passionen? Den måste man jobba på för att hålla vid liv!

• Anonym (Sårad)

Ja jag undrar också vad det är som fattas, han kan inte sätta fingret på det själv.

Han kan inte låta bli mig och min kropp när han är på det humöret, säger att jag är världens snyggaste och att det absolut inte är fysiskt, men just spontana kramar osv har avtagit efter denna bomb.

Passionen kan nog saknas, det blir ju mycket vardag.. Men han älskar att umgås med mig och vi har så kul ihop säger han. Att han alltid kommer älska mig och att jag är hans tryggaste punkt i livet. 

Hur får man tillbaka passionen, är det det jag ska fokusera på? 

• Anonym (Sårad)

Han vägrar tyvärr terapi, vilket jag tycker är konstigt eftersom vi tidigare pratat om det och att man gör allt för att rädda familjen när vi sett andra som valt att skiljas, det har varit overkligt för oss. Men nu vill han alltså inte gå dit..Jag känner inte igen honom. 

• Anonym (P)

Min spontana tanke är att han träffat någon annan. Att känslor går upp och ner är naturlig i en längre relation. Att man inte är nykära är också naturligt efter 13 år. Varför uppstod behovet av att berätta det just nu?

Men han vill alltså separera nu på en gång egentligen?

• Maac

Du kanske ska backa och lita på att han tänkt igenom det här noga?

Ni kanske behöver separera, och det kanske finns en fortsättning sen, när ni fått distans. 

Kan det vara så att han blivit förälskad i någon annan? Det är ju så oerhört stark känsla att vara förälskad och känna passion, så det kan få vem som helst att bryta upp. Ibland är det ett luftslott man byggt upp, och ibland är den nya förälskelsen något man faktiskt bygger vidare på. Kan du fråga honom? 

Tänker att det är bättre att fråga och få ett klart svar, än att inte förstå. 

• Anonym (Eh)
    Anonym (Sårad) skrev 2024-07-04 12:32:25 följande:

Ja jag undrar också vad det är som fattas, han kan inte sätta fingret på det själv.

Han kan inte låta bli mig och min kropp när han är på det humöret, säger att jag är världens snyggaste och att det absolut inte är fysiskt, men just spontana kramar osv har avtagit efter denna bomb.

Passionen kan nog saknas, det blir ju mycket vardag.. Men han älskar att umgås med mig och vi har så kul ihop säger han. Att han alltid kommer älska mig och att jag är hans tryggaste punkt i livet. 

Hur får man tillbaka passionen, är det det jag ska fokusera på? 

Ja passionen måste man hålla vid liv hela tiden, men han måste ju med på tåget först! Just nu blir det nog för mycket för honom så inte läge att prata lösningar, låt det gå ett par dagar, försök vara som vanligt, iaf inför barnen. Var inte för nära, men var inte rädd för att lägga en hand på hans arm eller axel t ex.
  • Anonym (Sårad)

Ja han har sagt att han fått lite känslor för någon på jobbet, men de har bara setts i fikarummet och han vet inte ens om hon känner något. 

Han har inte nämnt henne igen och jag börjar tro att han inte kände så starkt för henne? Han har ju varit fysisk med mig flera gånger efteråt och säger att han älskar mig så starkt?

Också sjukt hur han kan släppa 13år av villkorslös kärlek från båda håll, för någon i fikarummet?? 

Han lovar att inget har hänt och jag tror honom verkligen, han har ingen anledning att ljuga i detta läge och jag sa till och med att jag hade förlåtit det. Men nej han har inte gjort något. 

Kan det vara någon kris? Vi är båda i 40-årsåldern.

Svar på tråden Min man har tappat känslor efter 13 år