Någon att prata med, som inte är så mycket behandling?
Finns det någon psykolog eller kurator online som man kan prata med för att "prata av sig"? I detta fall, någon att prata med, tills man känner sig redo för behandling. Har provat Mindler och dinpsykolog.se men de är båda väldigt inriktade på behandling. Man ska fylla i massa skattningsformulär osv och sedan är det direkt in i KBT. Skapa beteendesekvenser, göra formulär för när man är stressad, analysera sitt beteende osv.
Jag känner att man blir mer stressad av detta. Att komma ihåg att fylla i, att analysera sitt beteende osv när man precis har näsan ovanför vattenytan. Om man inte är där än. Att man bara vill ventilera och få råd om hur man ska göra livet mer hanterbart, vart vänder man sig då?
Jag har ett enormt krävande liv. Flera barn och en sambo med npf. Bonusfamilj där vissa barn är hans, vissa mina och gemensamt. Har förmodligen själv adhd, men är den som funkar bäst i vår familj. Står för struktur, rutiner etc. Lagar all mat, gör planeringar för maten, handlar osv och är den ständiga projektledaren. Ett barn har dessutom fått en ätstörning nu och sambon ligger inlagd med denna sedan en dryg månad tillbaka, vilket gör lasset ännu tyngre för mig. Ekonomisk stress över allt vabbande. Sommarlov med barn som är bananas och att själv göra alla aktiviteter med dem osv.
Jag skulle bara vilja ha någon att prata med. Bolla. Få råd kring hur man ska hålla ut, få tips som underlättar vardagen. Inte någon behandling direkt utan få prata av mig. Vart vänder man sig?