• Anonym (Malin)

    Skäggagam

    Hej! Måste man ha 2 skäggagamer (som det är med tex marsvin) eller mår de bra även utan "kompis"? Är de dyra att köpa? Blir de tama/sociala?

  • Svar på tråden Skäggagam
  • Anonym (H)

    Man kan ha en. Vi hade en på mitt gymnasium som lärde ut djurvård. 


    Det är inget keldjur. Tycker personligen det är lite plågeri att den ska sitta i ett terarrium hela livet. 

  • Anonym (Malin)
    Anonym (H) skrev 2024-07-10 20:53:32 följande:

    Man kan ha en. Vi hade en på mitt gymnasium som lärde ut djurvård. 


    Det är inget keldjur. Tycker personligen det är lite plågeri att den ska sitta i ett terarrium hela livet. 


    Men man kan väl ta ut den dagligen i lägenheten och tom på promenad i koppel har jag sett
  • Anonym (H)
    Anonym (Malin) skrev 2024-07-10 21:04:29 följande:
    Men man kan väl ta ut den dagligen i lägenheten och tom på promenad i koppel har jag sett
    Tror ej de mår bra av det. De är beroende av rätt temperatur och kan snabbt bli nerkylda. Och troligtvis stressande för dem att plötsligt byta till en helt annan miljö fram och tillbaka. 
  • Anonym (H)

    Man kan hantera dem i händerna och ta ut dem på så sätt utanför terrariet för händerna ger värme. Men det är ju mer givande för oss än djuret 

  • Anonym (g)

    Istället för att fråga frågor som är enkla att snabbt googla fram, gör en djupdykning på husdjuret. Garanterat finns det Facebookgrupper.

  • Anonym (S)

    Du ska definitivt inte ha två hanar. 

Svar på tråden Skäggagam