• Anonym (Undrande)

    Kollega

    Hej

    Har en kvinnlig kollega som jag har kommit nära senaste tiden. Vi klickade nästan direkt och har alltid haft mycket kontakt, både på jobbet men även mycket sms på fritiden och även pratat länge och setts. Med setts menar jag oskyldigt då jag själv är i förhållande, dock är hon singel. Vi har kunnat haft sms kontakt i princip hela dagarna och en del samtal kan vara 1h långa. 


    Nu senaste veckan har hon vart som en annan människa. Ingen kontakt alls om inte jag börjar och det är en helt annan nivå. Inget skämt. Inga frågor. Tänker om jag har sagt eller gjort nåt men är verkligen inget jag kan komma på. Frågade henne men är inget säger hon. Men jag känner ju att det är nåt. Hon är helt förändrad. Som om man dejtar någon och sen vill inte den andre mer. 


    Jag försöker intala mig själv att det kan vara nån sorts försvarsmekanism att hon vill distansera sig då hon kanske börjar få känslor för mig och jag är upptagen, men kanske är fel? Vi kommer inte ses på ett tag då jag inte kommer vara på jobbet så hon kanske tänker i sådana banor med? 


    vad tror ni?

  • Svar på tråden Kollega
  • Anonym (Rakt på sak)

    Hon försökte få till det med dig men när hon märker att det inte går så skiter hon i dig.

  • Anonym (f)

    Kan vara, kan också vara att hon faktiskt har helt andra saker än dig som pågår i hennes liv som gör henne off.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2024-07-10 21:26:43 följande:

    Hon försökte få till det med dig men när hon märker att det inte går så skiter hon i dig.


    Men hon borde insett det långt innan väl? Vi snackade aldrig om sånt. 
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (f) skrev 2024-07-10 21:27:38 följande:

    Kan vara, kan också vara att hon faktiskt har helt andra saker än dig som pågår i hennes liv som gör henne off.


    Ja enligt henne är det ju inget. Sen kände hon sig lite sjuk men det tror jag nog inte på. jaja, det är vad det är helt enkelt. Blir bara så ?arg? av inte veta allt. 
  • Mimosa86
    Anonym (Undrande) skrev 2024-07-10 22:09:20 följande:
    Ja enligt henne är det ju inget. Sen kände hon sig lite sjuk men det tror jag nog inte på. jaja, det är vad det är helt enkelt. Blir bara så ?arg? av inte veta allt. 
    Men

    Vad vill DU ha ut av relationen? Är du intresserad av henne? För om du är det- uppvakta henne. Självklart ska du då gå ur din relation om det är denna kvinna du vill ha.

    Eller så backar du. Hon vill förmodligen inte bli sårad och skyddar sig. 
  • Teresiat

    Tala klarspråk med henne? Börja med att du öppnar upp dig, var ärlig även om du kanske inte kan ge henne direkta besked och fråga henne sen hur hon känner. Känns som ni svansar runt het gröt. Hur länge pågick den intensiva fasen? Jag gissar att 1. Hon har blivit intresserad av någon annan eller 2. Hon kom på att det ni gör är omoraliskt.. Nummer 1 kanske föranleddes av att du inte uppvaktade henne ordentligt (vilket är rimligt att inte göra då du är i en annan relation). 

  • Anonym (Undrande)
    Mimosa86 skrev 2024-07-10 22:13:49 följande:
    Men

    Vad vill DU ha ut av relationen? Är du intresserad av henne? För om du är det- uppvakta henne. Självklart ska du då gå ur din relation om det är denna kvinna du vill ha.

    Eller så backar du. Hon vill förmodligen inte bli sårad och skyddar sig. 
    Jag är intresserad. Annars skulle jag nog inte pratat så mycket med henne. Men är också respektfull så skulle inte hålla på och vänsterprassla. Hon skulle nog heller inte respektera mig om jag gjorde nåt sånt utan vi har verkligen haft en kompis/kollega relation. Är också ?dåligt? att göra slut pga en annan tjej. Då ska man nog göra slut av andra anledningar. Brukar det sägas iaf. 
  • Anonym (Undrande)
    Teresiat skrev 2024-07-10 22:22:47 följande:

    Tala klarspråk med henne? Börja med att du öppnar upp dig, var ärlig även om du kanske inte kan ge henne direkta besked och fråga henne sen hur hon känner. Känns som ni svansar runt het gröt. Hur länge pågick den intensiva fasen? Jag gissar att 1. Hon har blivit intresserad av någon annan eller 2. Hon kom på att det ni gör är omoraliskt.. Nummer 1 kanske föranleddes av att du inte uppvaktade henne ordentligt (vilket är rimligt att inte göra då du är i en annan relation). 


    Ja men det har aldrig vart på den nivån. Inget dejtande. Inget sånt. Hon har även killkompisar har hon sagt. Sen har det vart intensivt ja, men inget att ha klarspråk över. tror knappast hon har tänkt att jag ska göra slut pga henne. Vad skulle hon tänka då om vi skulle bli ihop. Hon skulle ju tänka att jag skulle kunna göra så mot henne med.  Har väl vart intensivt i nåt halvår. Tror mer på nr2 för hon dejtar inget. 
  • Anonym (Nattugglan)

    Jag tror inte att hon förändras för att du har gjort något fel utan mer att hon själv känner att hon lägger ner för mycket tid på att prata med dig. Även fastän att ni verkar ha det roligt och trevligt i era konversationer med varandra så är det mycket tid som läggs ner på det.

    Om ni inte hörs av på ett tag och sen pratar med varandra och du märker att hon är på samma sätt som sist ni hördes vid, då finns det säkert någon anledning till det men att hon inte känner sig redo att berätta det för dig. Var stöttande till henne men var inte för på och måste få veta. Vill hon berätta för dig så kommer hon att göra det.

  • Anonym (jury)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-07-10 21:24:01 följande:

     


    vad tror ni?


    Hon har nog bara insett att du inte är högsta vinsten i penninglotteriet. Med sms kontakt dagarna i ända och timslånga samtal blir det lite tvivelaktigt vad ni håller på med, och om hon ser nyktert på det så riskerar hon bara att hamna i samma sits som den du är upptagen med om ni skulle gå vidare med affären.
Svar på tråden Kollega