• Anonym (Frustrerad)

Bara jag som tar initiativ

I mitt och min sambos förhållande så är det jag som tar initiativet till sex 99/100 gånger.
    Vi har pratat om det flera gånger på ett avslappnat plan utan press eller skuldbeläggning - han lovade att göra bättre ifrån sig.
    Vi har inte varit tillsammans speciellt länge (mindre än ett år) och därför oroar det mig.
    Vi har det väldigt bra, men den här biten är jobbigt för mig.
    Jag ger honom space för att han inte ska känna sig pressad, men så går det 2-3 veckor och inget händer.
    Han påstår att inget är fel, bara tt han är dålig på att ta initiativ.
    Min magkänsla säger att det nog inte riktigt stämmer.

• Svar på tråden Bara jag som tar initiativ
  • Tecum

Så är det ofta för oss killar, vi måste ta initiativet 99 ggr av 100... 

Men din magkänsla stämmer nog tyvärr. Ni har bara varit ihop ett år, ni har diskuterat saken och ändå ingen förändring. Intrycket är tydligt, sex är inte viktigt för honom.
    Hur reagerar han när du tar initiativ, säger nej eller är passiv? Eller kastar sig glatt över dig?

• Anonym (Frustrerad)

Han säger aldrig nej.
    Men det känns mer som att han ställer upp.
    Jag kan ju inte tala för hur han känner, men entusiasm finns väl inte direkt där.

• Anonym (a)

Har han spontan eller responsiv lust? Finns poddavsnitt från Sex på Riktigt som är väldigt bra om lust och sex i övrigt.

• Anonym (a)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-07-13 16:26:32 följande:

Han säger aldrig nej.
    Jag kan ju inte tala för hur han känner, men entusiasm finns väl inte direkt där.

Ha inte sex när det känns så. Ni måste bli bättre på att kommunicera.
  • Anonym (Frustrerad)

Jag vet bara inte hur jag ska kommunicera på rätt sätt utan att det blir fel.
    Vi pratar om det mesta.
    Men vad kan jag säga för att uppmuntra och inte pressa honom?

• Anonym (Jo)

Hur gamla är ni? 

Tyvärr, fallerar sexet redan nu så finns inte känslorna där. 

• Anonym (fabulous)

Alltså nej, minst första året har man sex som kaniner om båda är kära, ebnligt min erfarenhet iaf.

Jag tror inte han är riktigt med på tåget här, eller så har han något psykologiskt som spökar, eller kanske en ambivalent sexuell läggning?

Bara han har svaret och det måste fram.

En lång relation med någon som är så ljummen i sexet hade tagit död på mig för jag tycker sex är viktigt och fantastiskt.

• Anonym (wert)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-07-13 16:26:32 följande:

Han säger aldrig nej.

Känns han oentusiastisk när ni har sex också eller bara att han inte initierar?
    Annars tycker jag det är myycket roligare när det är tjejen som tar initiativ och drar i killen och vill ha sex än att killen ska göra det
  • Anonym (J)

Han tar inte initiativ på 2-3 veckor om du väntar ut honom. För en del är inte det så lång tid. Det är ju olika hur stark sexlust man har. Så något måste inte vara fel. Ni kanske kan bestämma att ta initiativ varannan gång? Låter lite som att han behöver träna på att ta initiativ och även att säga nej om han inte vill. Om det visar sig att han vill ha sex mycket sällan så får du nog anpassa dig efter det. Men man kan också behöva göra slut om behoven ser för olika ut. Alla matchar inte sexuellt. Finns också en bok som heter Buffésex som kan hjälpa till om det hela beror på att han har prestationsångest eller känner att sex är kravfyllt. 

Svar på tråden Bara jag som tar initiativ