Jobbe eller studier eller barn
Hjälp en ångestladdad själ. Varning för långt inlägg
Jag är utbildad förskollärare. Har träffat en kille och ska i höst ta tjänstledigt från mitt fasta jobb för att flytta till honom och prova bo ihop. Vi ska bo på en mindre ort. Jag är 35+ och har inga barn men vill gärna ha. Jag har ett lyxproblem men mår ändå väldigt dåligt över det. Jag vill byta karriär men vet inte om just nu är läge för det eller om jag ska vänta Jag har kommit in på två utbildningar, en yh, en högskoleutbildning. Jag är också erbjuden jobb som förskollärare. Frågan är om det är bättre att ta jobbet och försöka få barn först och sen utbilda sig och byta karriär så att man har en färsk utbildning.Problemet är att jag känner inte att jag orkar jobba mer som förskollärare. Och jag kanske inte kan få barn så att det kommer ta tid. Det är ju nu jag har kommit in på utbildningar och jag kanske inte kommer in igen en annan gång. Men tackar jag nej till jobbet kanske de inte vill ha mig om jag söker en annan gång ifall utbildningen inte känns rätt. Det är ju en liten ort så jag vill inte störa mig med någon arbetsgivare. Jag oroar mig för att vara för gammal för att få barn, eller att vara för gammal för att byta karriär. Eller att studera nåt och sen inte kunna byta för att jag utbildningen inte är färsk. är det någon som har nån bra input?