• Anonym (ensam)

Inga svar på Tinder?

Jag tänkte börja dejta och skapade för ca 2 veckor sedan en profil på Tider och en på en mindre dejting site. Lagt till flera bilder, beskrivning och sånt. Liknande på båda.

På den mindre dejting sidan har jag blivit kontaktad av en bit över 100 killar så här långt. Som skrivit meddelande till mig. Utöver det fler likes än vad ja kan räkna. 

På Tinder har jag än så länge får 0 matches. Jag har switap höger på kanske 50 till 100. 

Är det normalt och gäller bara att ha lite tålamod? Eller kan det vara nåt fel på nån inställning? Jag vet inte hur Tinder funkar riktigt. 

• Svar på tråden Inga svar på Tinder?
  • baam77

100 killar? du är rolig du haha

• Anonym (ensam)

Ja jag vet inte riktigt vad som är normalt. Har haft förhållande över 10 år,  och sen singel några år, så jag har inte dejtat så här innan. Men förvånad att det var så stor skillnad på olika siter. Kan det verkligen stämma?

Jag bor i en ganska stor stad i Sverige om det spelar in. 

• Anonym (Enkelt)

Båda måste swipa höger för att det ska bli en match.

• Anonym (ensam)

Jo, men dyker jag upp så att dom jag swipat kan swipa mig? Har alla dom swipat vänster alltså? Jag swipar höger på kanske var tredje kille. Är det typ tokmånga? Gör inte folk så? Hade jag fått en träff på två veckor hade jag ju sett att det funkar i alla fall, men 0? Då blir jag misstänksam att nåt är fel. 

• Anonym (Tjej)

100 killar är
    väl inte konstigt? fick typ de på ett dygn när jag gick med

• Anonym (Knytt)
    baam77 skrev 2024-07-17 23:03:34 följande:

100 killar? du är rolig du haha

Inte ett dugg konstigt, om man har en bra profil :)
  • Anonym (Linda)

Är de meddelanden du fått från den typen av killar du söker? Jag fick massor av meddelanden, men de flesta var från killar som bodde typ 50 mil bort, var långt utanför mitt åldersspann, och inte hade varken foto eller presentation. Jag tänker att de inte riktigt "gills". 
    Är de killar du själv har swipat höger på sådana som rimligtvis swipar höger på dig? (ålder, geografiskt område, intressen, utseende osv) 

• Anonym (ensam)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-07-17 23:32:44 följande:

100 killar är
    väl inte konstigt? fick typ de på ett dygn när jag gick med

Exakt. Jag tror jag är rätt normal. Ser yngre ut än vad jag är, men inte flickaktig. Inget speciellt. Har valt blandade helt ok men ärliga bilder i olika miljöer. Inga filter eller modellposer. Och det var en mindre site. 

Men att det är så stor skillnad på Tinder? Hur många får du på tinder?

Tycker att jag ser också att killarna har bättre bilder Tinder. Mer härliga strandbiler och inte så mycket selfies från badrummet. Så kanske jag måste välja annan typ av bilder?

• Anonym (ensam)
    Anonym (Linda) skrev 2024-07-17 23:36:51 följande:

Är de meddelanden du fått från den typen av killar du söker? Jag fick massor av meddelanden, men de flesta var från killar som bodde typ 50 mil bort, var långt utanför mitt åldersspann, och inte hade varken foto eller presentation. Jag tänker att de inte riktigt "gills". 
    Är de killar du själv har swipat höger på sådana som rimligtvis swipar höger på dig? (ålder, geografiskt område, intressen, utseende osv) 

Ja du har rätt, kanske drygt hälften utan bild och därutöver en hel del helt ointressanta. Så kanske 30 jag kan tänka mig att svara på och 10 jag har valt att faktiskt konversera lite med. Men ändå stor skillnad mot noll. 
  • Anonym (Jo)

Ja det låter märkligt med 0 matchningar när du swipar höger på så många. Jag skulle gissa på att jag fick match på typ 80-90% av de jag swipade på.

• Anonym (ensam)

Dom flesta jag swipar bort är helt fel ålder eller helt andra intressen. Jag swipar inte höger på nån snygging som är 10 år yngre med en gitarr i handen typ. Får ju vara lite realist. 

Men vad kan vara fel?  Jag har gratisvarianten. Det står 85% klar på min profil. 

• Anonym (Tinderd)

Hur många likes har du fått på tinder? Som tjej borde du lätt ha 99+ likes på kort tid.

Matchningar däremot skulle kunna bero på att tinder flaskhalsar hur många av de killar som skickat dig en like som hamnar i din "kortlek", för att locka dig att betala så du ser vilka som gillat dig. Åtminstone gör de så för killar. Fast 0 matchningar för en tjej(antar jag?) låter ändå konstigt.

• Anonym (ensam)
    Anonym (Tinderd) skrev 2024-07-18 00:25:40 följande:

Hur många likes har du fått på tinder? Som tjej borde du lätt ha 99+ likes på kort tid.

Matchningar däremot skulle kunna bero på att tinder flaskhalsar hur många av de killar som skickat dig en like som hamnar i din "kortlek", för att locka dig att betala så du ser vilka som gillat dig. Åtminstone gör de så för killar. Fast 0 matchningar för en tjej(antar jag?) låter ändå konstigt.

Det finns 5 flikar.

1. där jag swipar
    2. vet jag inte vad det är
    3, likes som man bara ser om man betalar
    4 här antar jag att jag skulle se matchning om jag hade nån . Det står börja swipea. Det har jag ju gjort i 2 veckor. 
    5 min profil

Det står att jag måste ha gold, som jag antar kostar, för att se likes. 

• Anonym (ensam)

Ja, jag är tjej. 

• Anonym (ensam)

Jag raderade mitt konto och skapade ett nytt med ungefär samma innehåll. Det tog bara ett par minuter innan jag hade massor av likes och matches. Så nåt var fel, men vet fortfarande inte vad. Tack för hjälpen här i alla fall

• Pixxel

Ja ni tjejer har det lätt med matchningar...

Svar på tråden Inga svar på Tinder?