• Anonym (Funderar)

Mycket rörliga tarmar, känns som bebis, hur säkert är VUL?

Har i flera veckor känt som fosterrörser i magen, så pass att jag har varit hos Gyn för VUL och UL, finns inget där säger läkare,har så klart tagit test också, vill inte vara gravid heller men jag börjar bli orolig för vad som håller på i magen? Tarmarna kan väl inte spöka till så pass så det känns som att man är gravid? 

Kan ett VUL eller UL missa om man är gravid typ vecka 18-20? Någon som vet, har erfarenhet? ♥️

• Svar på tråden Mycket rörliga tarmar, känns som bebis, hur säkert är VUL?
  • Lynx123

Men du fick ju tydligt se att det bara är tarmarna...det berättade du själv om. 

• Anonym (Funderar)
    Lynx123 skrev 2024-07-18 15:52:10 följande:

Men du fick ju tydligt se att det bara är tarmarna...det berättade du själv om. 

Men det är så märkligt att kan kännas samma, men blir ju tveksam alltså 😳
  • Anonym (Åsa)

ett UL missar Inte en bebis i v 18-20

• Anonym (Funderar)

@åsa Jag började fundera på om en graviditet har satt sig på något annat ställe än livmodern? Alltså förlåt men jag är så dåligt insatt på hur kvinnokroppen fungerar 🙄 Men detta förbaskade rörelser i magen hela dagarna gör mig helt vansinnigt! 😡

• Anonym (Njae)

Det kallas gaser, och det kan t.o.m. vara så illa att magen buktar upp lite. Särskilt om man har väldigt långa slingriga tarmar, Du kanske börjat bli laktos/glutenkänslig.

• Anonym (Funderar)
    SmulanFnulan skrev 2024-07-18 16:44:30 följande:

Du måste på riktigt söka vård för dina psykiska problem. Skrämmande.

Nu sökte jag efter någon som kanske ha samma symptom som mig så man kan utbyta lite tankar och lugna varandra, bad inte om otrevliga åsikter. 
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Njae) skrev 2024-07-18 16:32:15 följande:

Det kallas gaser, och det kan t.o.m. vara så illa att magen buktar upp lite. Särskilt om man har väldigt långa slingriga tarmar, Du kanske börjat bli laktos/glutenkänslig.

Jag har tagit prov för gluten men inte fått svar på det, dom har väl mycket att göra nu på sommaren kan jag tänka mig. Kan vara slingriga tarmar men detta är ju helt sjukt 😞
  • Anonym (Fiffi)

Jag hade så av och till i typ 10 år efter sista barnet föddes. Jag kunde tom känna "sparkar" när jag la handen utanpå magen. Jag var absolut inte gravid eftersom jag steriliserat mig. Jag var aldrig orolig eller trodde att jag var gravid så jag tyckte mest det var häftigt att det kändes exakt som en bebis sparkade. 
    Du kan sluta fundera, du är inte gravid. Inte en risk att de missar en bebis i v. 18. 

• Anonym (Funderar)
    Anonym (Fiffi) skrev 2024-07-18 18:54:57 följande:

Jag hade så av och till i typ 10 år efter sista barnet föddes. Jag kunde tom känna "sparkar" när jag la handen utanpå magen. Jag var absolut inte gravid eftersom jag steriliserat mig. Jag var aldrig orolig eller trodde att jag var gravid så jag tyckte mest det var häftigt att det kändes exakt som en bebis sparkade. 
    Du kan sluta fundera, du är inte gravid. Inte en risk att de missar en bebis i v. 18. 

Tack snälla, jag går mycket och funderar och är orolig och det sätter ju sig så klart i magen, tycker jag märker symptom hela tiden och de tär skitjobbigt. Är glad att det finns människor som tar sig tid att svara och försöker får mig på andra tankar, derät värmer hjärtat ska du veta ♥️
Svar på tråden Mycket rörliga tarmar, känns som bebis, hur säkert är VUL?