• Anonym (?)

Varför ljuger män och säger att de föredrar osminkade, naturliga tjejer?

Varför påstår män ofta att de gillar naturliga, söta tjejer som inte klär sig lättklätt och utan/mycket lite smink? Det verkar inte alls stämma. Varför ljuga eller försöka intala sig själv något annat? Det är ju alltid de snygga kvinnorna med smink och snygga kläder som visar mycket hud, som får mest uppmärksamhet. Har själv testat detta och jag får definitivt ännu mer uppmärksamhet,komplimanger, blickar och inviter när jag är sminkad, fixad och har lättklädda kläder, fixat hår. 

Jag kan köpa att de flesta män kanske inte föredrar ankläppar, lösögonfransar och en massa skönhetsingrepp och plastikoperationer, men så länge det inte ser överdrivet fake ut och så länge tjejen vet hur man sminkar sig snyggt och så länge tjejen inte är tjock så är det alltid just de tjejerna som får uppmärksamheten av män. Så är det. 

De män som föredrar osminkade tjejer som går runt i tantkläder eller typ kläder för friluftsliv, och som knappt lägger ner någon tid eller ansträngning alls vad gäller utseendet, är en väldigt liten minoritet..

De tjejer som anses vara de snyggaste och därmed får mest uppmärksamhet, är de tjejer som lägger ner tid och pengar på sitt utseende (och så måste man självklart ha tur i det genetiska lotteriet också).

• Svar på tråden Varför ljuger män och säger att de föredrar osminkade, naturliga tjejer?
  • Anonym (Ulf)

Varför skulle vi ljuga?

• Anonym (?)
    Anonym (Ulf) skrev 2024-07-18 19:17:35 följande:

Varför skulle vi ljuga?

Ja, det kan du ju svara på? För det är just alltid de fixade tjejerna som får mest uppmärksamhet, så det där resonemanget verkar inte alls stämma. 
  • Anonym (Jag)

Jag har nästan aldrig hört män som säger att de vill ha osminkade tjejer, däremot vill väldigt många ha just naturliga tjejer. Det betyder inte att man skiter i sitt utseende och slafsar runt i mysbyxor. Inte heller att man är någon skogsmulle eller liknande. Självklart vill de flesta ha en person som är fräsch och tar hand om sig. Däremot är det många män som inte vill ha duck lips och andra ingrepp. Sedan vill de inte heller ha en tjej som klär sig så man undrar hur mycket hon kostar, men man kan visa lite hud ändå. Och även om de dreglar efter såna där fejkade lättklädda uppenbart billiga tjejer så handlar det om sex, inte relation. Håll isär de bitarna.

• Anonym (BD)

Det är inte direkt några kvalitetsmän som stöter på översminkade clowner eller plastbimbosar vad jag har märkt.

Naturliga män som föredrar riktiga kvinnor och inte sminkdockor är att föredra. 

Osminkad innebär inte heller att man skulle negligera sin klädsel eller yttre i övrigt. Det är betydligt mer hygieniskt att inte kleta in kosmetika i ansiktet. 

• Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-18 19:22:46 följande:

Jag har nästan aldrig hört män som säger att de vill ha osminkade tjejer, däremot vill väldigt många ha just naturliga tjejer. Det betyder inte att man skiter i sitt utseende och slafsar runt i mysbyxor. Inte heller att man är någon skogsmulle eller liknande. Självklart vill de flesta ha en person som är fräsch och tar hand om sig. Däremot är det många män som inte vill ha duck lips och andra ingrepp. Sedan vill de inte heller ha en tjej som klär sig så man undrar hur mycket hon kostar, men man kan visa lite hud ändå. Och även om de dreglar efter såna där fejkade lättklädda uppenbart billiga tjejer så handlar det om sex, inte relation. Håll isär de bitarna.

Oj, blir förvånad när du säger att du inte har hört män säga att de vill ha osminkade tjejer. Väldigt många män säger det.

Jo, det finns många tjejer som är väldigt sminkade och bär lättklädda kläder som är i relationer. Har själv testat detta. Många män vill dejta en. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (?) skrev 2024-07-18 19:25:41 följande:
    Oj, blir förvånad när du säger att du inte har hört män säga att de vill ha osminkade tjejer. Väldigt många män säger det.

Jo, det finns många tjejer som är väldigt sminkade och bär lättklädda kläder som är i relationer. Har själv testat detta. Många män vill dejta en. 
    Jag är 40+ och nej, jag kan faktiskt inte påminna mig att jag någonsin hört en enda man/kille säga att de föredrar osminkade tjejer, däremot som sagt naturliga.

Klart det finns, men som någon påpekade undrar man vad det är för kvalitetskillar som söker sig till såna tjejer... Jag trodde vi pratade om någon slags medelmajoritet. Vissa ändrar ju också stil när de väl är i en relation när de börjar söka bekräftelse utifrån. Klart många vill dejta, eller rättare sagt ligga. Hur många gånger har en sådan slampstil lett till en relation för din del? Helst längre än ett par månader då.
  • Anonym (Ulf)

Mitt svar var retoriskt, men det gick visst inte fram.... Jag säger alltså att åtminstone inte jag ljuger när jag säger att smink är fult. Och jag harmanlkga vänner som tycker likadant och de har ingen anledning att ljuga oss män emellan. 

• Anonym (Anna)

Män gillar kvinnor.
    Det finns ögongodis och flickvänsmaterial  hustrumaterial, vänskapsmaterial osv.
    Män kan man inte generalisera och inte kvinnor heller.
    Personkemi är a och o

• Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-18 19:30:26 följande:
    Jag är 40+ och nej, jag kan faktiskt inte påminna mig att jag någonsin hört en enda man/kille säga att de föredrar osminkade tjejer, däremot som sagt naturliga.

Klart det finns, men som någon påpekade undrar man vad det är för kvalitetskillar som söker sig till såna tjejer... Jag trodde vi pratade om någon slags medelmajoritet. Vissa ändrar ju också stil när de väl är i en relation när de börjar söka bekräftelse utifrån. Klart många vill dejta, eller rättare sagt ligga. Hur många gånger har en sådan slampstil lett till en relation för din del? Helst längre än ett par månader då.
    Då kan du ju börja med att läsa kommentaren under dig, inlägg nummer 7, så får du se..

Jag har alltid sminkat mig ganska mycket och har ibland lättklädda kläder och ibland mer vanliga kläder. Har aldrig haft problem med att få killar att vilja dejta mig. Nu är jag relativt ung och har redan haft två långa förhållanden som varade i flera år.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ulf) skrev 2024-07-18 19:30:53 följande:

Mitt svar var retoriskt, men det gick visst inte fram.... Jag säger alltså att åtminstone inte jag ljuger när jag säger att smink är fult. Och jag harmanlkga vänner som tycker likadant och de har ingen anledning att ljuga oss män emellan. 

Ok, så du tycker att alla sminkade tjejer är fula? Det är ju rätt lustigt, det är i alla fall de sminkade tjejerna som får mest uppmärksamhet. Tror många kvinnor kan skriva under på att man får mer uppmärksamhet när man är sminkad. 
Svar på tråden Varför ljuger män och säger att de föredrar osminkade, naturliga tjejer?