• Anonym (…)

Gravid vecka 7, svaga streck, RFSU

Jag ska vara gravid i vecka 6 + 5, plussade den 8de Juli. Jag har testat redan dess med RFSU-stickor. Har enbart spända bröst och trötthet som symtom, var illamående när jag plussade. Jag bruna flytningar och har haft sedan plusset. 

Bör jag oroa mig? Strecken blir svaaaagt starkare men för att snart gå in i vecka 8 känns de sjukt svaga. Måste vänta för att se ska synas när jag tar de, och så flytningarna på det. Kan det vara utomkveds? Eller ska jag försöka ligga lugnt i båten? Orolig?

den sista stickan på bilden är från idag 19/7, dvs snart två veckor efter plus  

• Svar på tråden Gravid vecka 7, svaga streck, RFSU
  • Anonym (Mystiskt)

Du kanske är tidigare i graviditeten än 6+5? Jag plussade också den 8 juli, var då i vecka 3+4 och hade typ lika svagt test som du hade den 9 juli. Så jag är alltså bara i 5+1 idag.

• Anonym (Mystiskt)

Alltså för att säga så - stegringen ser ok ut, men att det skulle ha varit så svagt i vecka 4+5 i början känns osannolikt.

• Anonym (…)

Hmm jaa? Jag tror att jag haft sen ägglossning, eftersom att jag testade negativt när mensen skulle kommit och plusset kom först två veckor senare. Om så är fallet skulle jag vara någon vecka innan det jag nu tror jag är i. Dvs då skulle jag vara i vecka 4+5 eller i början av 5. Kanske mer vettigt? 

• Anonym (Mystiskt)

Ja, det låter ju väldigt logiskt då. Grattis till en helt normal graviditet, men lite kortare gången än du tänkt! ☺️

• Anonym (…)

Jaa tack! Får hoppas att det är så. Nu kom det ännu mer mörkbruna flytningar. Innan var det brunblandat nu ganska starkt, men ändå inte färskt blod. Ringde BM som sa att jag kunde göra VUL (vagnialt ultraljud) om det håller i sig. Mest ovissheten som är jobbig nu...

• Anonym (Natalie)

Har aldrig testat med de testen men tror också du kanske inte är lika långt gången som du trodde. När jag blev gravid med mitt tredje barn var ägglossningen ungefär 2,5 veckor sen, hade iförsej haft ett missfall innan med en mens emellan men vet inte om det var därför. 

Har haft blödningar när jag har varit gravid och allt har gått bra också.. 

Sen skulle jag råda dig att sluta testa. Jag är gravid nu i vecka 9+1, hade en blödning i vecka 5+4.. testade flera gånger i början och tyckte inte det blev tillräckligt mycket starkare, i la upp bild här och frågade för jag tyckte inte det skiljde tillräckligt mycket mellan vecka 5+ och 6+ och nån tyckte det senare såg svagare ut.. Massa onödig oro för jag gjorde VUL (bokade privat) förra veckan och allt såg bra ut. Man blir knäpp av att hålla på och fundera på hur starka testen är. 

• Anonym (Mystiskt)

Ja, Natalie har förstås rätt, det är bara blodprov som kan visa hur graviditeten utvecklas. Billiga tester är högst ovetenskapliga i sin streckstyrka. Samtidigt vet jag den där känslan av att man vill försöka kontrollera och vara förberedd om nåt skulle gå snett. Men jag försökte kontrollera sist jag var gravid och fick då mf, och det var lika jävla trist ändå, även fast jag var lite förberedd. Så den här gången försöker jag testa mindre, en gång i veckan bara, fram tills jag börjar få symtom (jag fick inga sist). 

Svar på tråden Gravid vecka 7, svaga streck, RFSU