• Anonym (Anonym (TS))

Träffar min ex igen men tror inte han dras till mig.

Hej, jag har varit i en relation med en kille i 11 år och enligt mig dog kärleken vilket resulterade att jag lämnade min partner utan några stora förklaringar till varför. 

När vi väl separerades så började jag skriva med andra människor men jag kände mig inte redo för att vara fysiskt kontakt med någon. Efter 1 år så träffades jag och mitt ex igen då vi skulle hitta på sommaraktiviteter med barnen, och jag erkände att jag aldrig gått vidare och att jag har känslor för han. 

Han sa att han inte har känslor för mig, för han kände sig sårad men efter ett träffades några gånger och jag förklara mina känslor så tyckte han att vi kanske skulle börja dejta igen. Men jag vet att han varit fysiskt med andra kvinnor vilket stör mig lite, men jag och han har varit fysiskt med varandra några gånger och då har han inte kommit, och det tar så långt tid för han. Kan det vara så att han jämför mig med de andra kvinnorna han varit med? känner mig oduglig. Jag vet att han är aktiv på dejtningsajte fast han säger att han inte är. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för jag får typ inget svar utan honom, han säger bara e har inte med dig att göra. Eller att han gömmer sin telefon hela tiden. 

• Svar på tråden Träffar min ex igen men tror inte han dras till mig.
  • Anonym (T)

Är mer för att du svek honom. Kommer aldrig att se dig likadant. 

Mvh en kille

• Anonym (E)

Du dumpar honom, ni är isär ett år, klart han ligger med andra. Nu dejtar ni och om ni inte har kommit överens om exklusivitet så finns risken att han fortfarande ligger med andra. Han ljuger för dig och det är aldrig ett bra tecken, han respekterar inte dig. Å andra sidan kan man hävda att det är privat om han inte har lovat dig att sluta med sina konton.

Det bästa du kan göra är att sluta vara så kontrollerande och needy. Du behöver inte vara ok med det han gör, men då får du bryta med honom istället.

Svar på tråden Träffar min ex igen men tror inte han dras till mig.