• Anonym (Dejten)

Varför blev hon sur?

Har varit på G med en tjej i några veckor nu. 
    Har samtidig varit medlem på en dejtingsajt. och när hon fick veta det så vill hon inte längre fortsätta ses. Förstår inte varför? 

• Svar på tråden Varför blev hon sur?
  • Anonym (Lovisa)

För att du samtidigt letar ngn annan som du träffar henne = hon duger inte 

• Anonym (Korvspad)

För att du framstår som en oseriös player som egentligen inte är intresserad av henne och som dessutom jagar andra samtidigt. De flesta tjejer vill dejta exklusivt. Om du raggar efter andra så tror fan att hon blir sur.

• Anonym

Hon vill inte vara en i mängden

• Anonym (HmJ)
    Anonym skrev 2024-07-22 23:18:24 följande:

Hon vill inte vara en i mängden

Det tror jag med.
  • Avenia

Tycker du att hon är orimlig?
    Borde det vara ok för henne att du letar lite och dejtar runt och ser om du kan hitta någon bättre?

• Anonym (N.A)

Hon blev antagligen sur för att hon har en annan bild av dejting än du. 
    Hon har eventuellt lågt självförtroende och kanske behov av bekräftelse? För henne verkar det viktigare att hon får ha dig för sig själv Obestämd

Du kanske behöver prata med henne om att du inte vill vara exklusiv. 
    De flesta brudar håller inte med mig i detta (men många gör egentligen), men det är ju självklart 100% sundare och smartare att -inte- vara exklusiv. Chansen att man hittar rätt person bara sådär är ju extremt liten. Det krävs ju att ganska många saker stämmer in liksom, utöver det fysiska och attraktion. 
    Ifall man är en SERIÖS dejtare som är ute efter mer än sex, alltså ett liv tillsammans, så är chansen betydligt större ifall man är öppensinnad. (Betyder inte att man ska vara sexuellt aktiv dock...)
    Är man seriös och vill hitta sin livspartner så bör man ju rimligtvis ha ganska höga krav på den matchningen. Såvida man inte gör som majoriteten av folket då. Man blir kär i utseenden och sedan 5 år senare är man i en relation och har fått ett barn eller fler och personen är totalt fel för dig. Så skiljer man sig för att det är enkelt och för att man inte tar familjekonceptet eller giftermålet seriöst nog. (Jag gjorde samma tabbe med valet av pappa till mina första Drömmer)

Som sagt...det är många saker som ska klaffa :) Men det är ju värt det den dagen man har hittat rätt :) 

Prata med henne om detta, se hur hon ställer sig och hur seriösa ni båda är och hur investerade ni båda är i varandra! 

Svar på tråden Varför blev hon sur?