• Anonym (AS)

Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter

Jag och pojkvän har varit tillsammans i ca ett år. Till en början hade vi ett bra sexliv, men under tidens gång har det avtagit mer och mer. Jag är en väldigt sexuell person som vill ligga ofta och gärna utforskar, rollspelar och tänjer på gränserna i sängen. Men sex för mig är även intimt och ett sätt att visa kärlek till sin partner. Min pojkvän däremot har tappat lusten. Han vill ha sex typ en gång i månaden. Ibland oftare men då är det nog endast för min skull. Och varje gång vi ligger är det oerhört rutinmässigt. Jag saknar att ha passionerat sex. När man älskar och tänder på varandra så mycket att man praktiskt taget sliter varandra kläderna.

Ikväll tog jag initiativ till sex och blev återigen avvisad. Nu ligger jag vaken och kan inte sluta gråta. Det känns ju helt befängt och dessutom toxiskt att stortjuta för att jag inte får ligga. Men jag känner så frustrerad och sårad att min pojkvän inte vill ha mig så som jag vill ha honom.
    Jag märker även hur han aktivt undviker situationer där jag kan tänkas ta initiativ till sex.

Jag har berättat hur jag känner flera gånger utan att pressa honom. Men ingen förändring sker. Han säger att han är trött och har komplex över att han kommer för fort. Själv känner jag att jag hellre tar ett kort samlag än inget alls.

Jag har börjat ta mer och mer avstånd från honom och börjat avvisa hans försök till annan närhet. För varje gång jag kommer honom nära så påminns jag bara av allt jag vill ha men inte får. Detta har blivit en ond spiral i vårt förhållande där mitt behov av sexuell närhet troligen stressar upp honom till den grad att han har ännu svårare till att känna sexlust. 

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter
  • Anonym (M)

Testa att säga till honom att du bestämt dig för att ta en månad helt utan sex, då det är "förbjudet" att ligga.

Antingen kommer det få honom intresserad pga avsaknad av krav och att sex inte är möjligt.

Eller så tycker han det är skönt. Då har ni ingen framtid ihop.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm)

Passionerad sex varje gång? 

Nej, det har man de första månaderna sedan får väl den som önskar ha sex ta initiativet. 

Tror vissa har sett lite för mycket på pretty women. 

Mitt x var som dig. Men om jag ska vara ärlig. Det som var avtändande var att hon hela tiden skulle tjafsa om små saker. Gick upp i vikt. Ville endast äta ute på stan. Och var ärligt talat rätt så dålig i sängen så jag fick små ont av hennes övertro av sig själv. 

• Anonym (signatur)

Alltså. Detta kan vara en av två olika anledningar känner jag rent spontant.
    Antingen så är han inte attraherad av dig av olika skäl man bara kan gissa sig till(?)

Eller så har han av någon anledning lägre sexlust. Ifall han själv upplever det som ett problem så kanske han vill söka hjälp för det? Kan finnas tusen olika anledningar till varför man inte har sexlust och många går att behandla. 

Bästa är väl att prata med honom om det? 

Sex är ju ingenting man skulle aktivt välja bort ifall allting kändes rätt. Visst om han varit sån från början, men att ändra sig och sitt beteende känns märkligt. 

Alternativt så är han med någon annan vid sidan av. Men som sagt, hur ska du kunna veta om du inte pratar med honom? 

• Anonym (Wz)

Jag och min pojkvän har i princip sex var gång vi ses. Vi har vart ihop i 1,5 år. Träffas allt från 1-3 dagar i veckan beror på hur det ser ut med arbete i första hand. Vi är 44 och 52 år. Hade vi bott ihop så kanske det hade sett annorlunda ut och om de påverkar sexet så kanske det är mer än fördel att inte flytta ihop för snabbt. 

• Anonym (Jo)

Jag skulle säga att du ska tro på det han säger! Han är säkert väldigt trött och har komplex, dessutom känner han sig pressad från ditt håll nu också.

Det bästa du kan göra är som sagt att kommunicera öppet. Jag tycker att det var en bra idé att meddela honom att ni ska ha en sexfri månad, men att ni under tiden ändå kan vara nära. Naturligtvis ok om han vill ta initiativ men att du inte kommer att göra det och inte kommer att förvänta dig något från honom heller. Bara att ni är nära. Och då måste du visa det också! Inte ge honom längtande ögonkast och trånande blickar, försöka smeka honom på intima sätt osv, allt som signalerar sexlust är förbjudet då, för han kommer att märka av minsta lilla!

• Anonym (Hot hot hot)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-23 04:59:59 följande:

Passionerad sex varje gång? 

Nej, det har man de första månaderna sedan får väl den som önskar ha sex ta initiativet. 

Tror vissa har sett lite för mycket på pretty women. 

Mitt x var som dig. Men om jag ska vara ärlig. Det som var avtändande var att hon hela tiden skulle tjafsa om små saker. Gick upp i vikt. Ville endast äta ute på stan. Och var ärligt talat rätt så dålig i sängen så jag fick små ont av hennes övertro av sig själv. 

Det där är allt olika

Jag svävade på moln i två hela år med min stora kärlek i ungdomen, och även nu senare i livet är det som elektriska stötar, ögonblicklig svaghet och sexuell aktivering ett drygt år in med en ny man.
  • Anonym (Hot hot hot)

TS: Det där låter inte som en relation att satsa på, du blir bara olycklig av att offra dina bästa och sexigaste år på en kille som uppenbarligen inte tänder på dig.

Man får det man nöjer sig med, och att vara ihop med någon man inte älskar är bara att slösa tid, för både den personen och en själv. Gör ni inte varandra lyckliga så finns det säkert andra som kunde passa bättre.  

• Anonym (det blir aldrig bättre)

Jag ska vara ärlig med dig. Om ni bara har varit tillsammans i ett år och han redan vill dra ner på sex till en gång i månaden kommer det aldrig bli bättre. Det blir aldrig bättre än såhär. Försök ta in det och värdera det. Vill du leva så?

Hur ska det bli om ni vill skaffa barn? Ska ni ha pliktskyldigt sex för att föröka er som någon slags robotar? 

Jag upprepar. Det blir aldrig bättre än såhär. 

Välj ditt liv. 

• Anonym (AS)
    Anonym (signatur) skrev 2024-07-23 05:24:41 följande:

Alltså. Detta kan vara en av två olika anledningar känner jag rent spontant.
    Antingen så är han inte attraherad av dig av olika skäl man bara kan gissa sig till(?)

Eller så har han av någon anledning lägre sexlust. Ifall han själv upplever det som ett problem så kanske han vill söka hjälp för det? Kan finnas tusen olika anledningar till varför man inte har sexlust och många går att behandla. 

Bästa är väl att prata med honom om det? 

Sex är ju ingenting man skulle aktivt välja bort ifall allting kändes rätt. Visst om han varit sån från början, men att ändra sig och sitt beteende känns märkligt. 

Alternativt så är han med någon annan vid sidan av. Men som sagt, hur ska du kunna veta om du inte pratar med honom? 

Som jag skrev så har jag ju pratat med honom  flera gånger, men han blir så fruktansvärt obekväm. Jag har frågat om han verkligen tänder på mig för om inte så vill jag att han säger det så att jag kan gå vidare. Han svarar att han tycker att jag är jättesexig. Jag har uppmanat honom till att söka vård men det vill han inte.
Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex och jag gråter