• Anonym (Frun)

Samma visa varje semester... Jag blir snart galen på min man

Är det fler där ute som är gift med en missnöjd surgubbe?
    Varje semester samma beteende. Han går hela året och klagar på att han inte hinner titta på de filmer han vill se, sitta vid datorn etc Detta för att han arbetar heltid och sedan har vi barn, hus, trädgård mm

Nu har vi fyra veckors semester. De två första har vi varit på resande fot. Då har han varit på gott humör. 
    Direkt när vi kommer hem då kommer missnöjet över att inget händer. Han blir sur och tvär. Det syns på hela honom. Han kan inte komma på något själv, det är jag som ska planera men jag behöver några dagar och bara vara hemma utan något planerat. Säger till honom att titta på film, sitt vid datorn. Nej, inte kul. 
    Han är 46, inte 5.... Det blir värre för varje år. 

Vi har fasta semesterperioder så det går inte att lägga omlott 

Jag blir galen. 

• Svar på tråden Samma visa varje semester... Jag blir snart galen på min man
  • Anonym (Igenkänning 100%)

Hej,

Kan verkligen känna igen mig i allt det du skriver. Både jag och min man är unga (i 20-årsåldern) och ändå har han blivit en riktig gubbjävel sedan vi fick vårt första barn i höstas. Nu när han har semester i fyra veckor så bara gnälls det på hur tråkigt och jobbigt allt är och inget jag föreslår duger. Det duger heller inte att bara vara hemma för då kan han ju ?lika gärna jobba om det ska vara så tråkigt på semestern?.

Suuuuck

• Anonym (Gt)

Därför som det kanske är bra att inte dela hela semestrarna ihop. Skönt att bara vara för sig själv 1-2 veckor och göra vad man vill. 
    Med barnens pappa gjorde jag så medvetet för att slippa gnället. 

• Anonym (Frun)
    Vi har fasta semesterperioder så det går inte att lägga omlott.
  • Anonym (Gt)
    Anonym (Frun) skrev 2024-07-23 12:26:35 följande:
    Vi har fasta semesterperioder så det går inte att lägga omlott.

Och ni måste ta 4 veckor på sommaren? Det går inte ta 3 veckor och lägga 1 vecka vid annat tillfälle etc . 

• Anonym (Frun)

Företagen där vi är anställda stänger tyvärr samma fyra veckor. Sedan har vi varsin vecka till men den brukar tas under mellandagarna vid jul då våra jobb är stängda. 

• Dexter dot com

Semestra ihop 2 veckor, sen drar han iväg en vecka själv och du är hemma och veckan efter hittar du på något på egen hand.

• Anonym (Jfjd)

Stressad, så när han väl vill varva ned kan han inte. 

• Anonym (Jfjd)

Betedde mig likadant ett tag.

• Anonym (Jfjd)

Jag är tjej och blir aldrig nöjd när jag mår så. Inget duger. Inget passar. Inget är kul. Nu är jag inte sådan längre. Man har liksom inte ro i kroppen till att göra något 

• Anonym (Häpp)

Lite liknande här, fast här pratar maken innan semestern om alla projekt "han" (läs: jag kommer bli indragen) ska göra. Sen slutar det med att han sover halva dagarna, går runt och är trött/sur ett par timmar efter det, och efter middagen däckar han i soffan. 

Jag är van, så när han planerar säger jag bara "Mm, det vore bra" och sen struntar jag i vad han gör, och fixar med det som jag vill.

Han är en arbetsnarkoman som jobbar alldeles för mycket och så har det varit i 25 år. 

Svar på tråden Samma visa varje semester... Jag blir snart galen på min man