• Anonym (Anonym)

Vem pratar skit om mig?

Har ett problem inom min mans släkt. Det verkar pratas skit om mig. 

Som person är jag lugn och tar inte så mycket plats. Men jag har inte några problem att prata med folk på så vis. 

Min mans brors tjej sa på fyllan över bordet på ett släktkalas (jag var nykter) att en tjej pratade skit om mig. De arbetar på samma ställe nämligen och där sägs det har snackats skit. 

Jag skrev till den här tjejen och frågade om detta. Hon ringde upp mig och förklarade läget, vänligt och detaljerat. Hon blev ledsen för min skull. Hon sa att min killes brors tjej ljuger, då det är Hon som pratar skit öppet om mig (men även andra i sin släkt). Sa att hon finns här om jag vill prata mer osv. Helt trovärdig. 

Jag skrev därför igen till min killes brors tjej. Hon blev tokig. Skickade flertalet meddelanden efter varandra. Nekade. Blev arg och sa att jag anklagar henne för detta. Skrev osammanhängande. Förstod knappt vad jag skrev. Svarade inte henne mer samma kväll. Frågade därefter om vi kunde ses och prata istället. Det gick hon med på. Vi sågs, men hon pratade om allt annat än problemet i sig. Om hennes vänner, om vad hon gjort idag, osv. Pratade skit om släktingar till mig. 

Nör vi började gå så sa hon att vi inte kunde visa oss ute bland folk. Folk kunde se henne vara ute med mig. Det går inte. Detta gjorde att vi gick samma slinga i skogen, vände och gick fram och tillbaka flera gånger. 

Vid ett tillfälle mötte vi min killes andra bror och ett brorsbarn. Då skrek hon och sa att vi MÅSTE vända, ingen får se henne med mig. 

Hon tvärnekade iallafall att det var hon som hade pratat om mig på sittt jobb. Det var ju då den andra. På släktkalas så pratar hon ofta om andra. 

Jag är rädd att det är min killes brors tjej ändå som ligger bakom det här. Hon känns som en sådan som inte riktigt tänker efter innan hon gör saker och pratar rätt ut. Hon har heller inte vänlig mot mig. Har väl aldrig närmat sig mig. Visar jag mig ledsen för något är hon ju inte den som frågar hur det är. Hon pratar om andra över bordet och tar gärna över samtalen, pratar bara om sig själv. Skrev sedan till henne och frågade efter att vi hade varit ute vad hon fakiskt Menade med att ingen fick se oss ute. Hon vände då detta mot mig och sa att det berodde på att hon trodde jag inte ville visa mig bland folk. Det enda jag sa var att jag ville gå och prata i lugn omgivning så vi kan prata själva i ifred. 

Den andra tjejen jag pratade om detta med var ju väldigt ledsen för min skull, pratade tydligt, öppet och ärligt om hur allt låg till. Sa att hon gärna vänder och vrider på allt och enbart pratar om sig slv. Detta har ju jag också märkt. 

Hur ska jag tänka? Vad ska jag tro? Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Vem pratar skit om mig?
  • Anonym (Anonym)

När vi var ute och gick så sa hon att hon inte kunde visa sig med mig för brodern och brorsbarnet för de pratar så mycket då. 

• Anonym (Anonym)

Hon sa även att grannarna håller koll på henne om vem hon är ute med och vad hon gör.

• Anonym (Loa)

Solklart att hon pratar skit. Nu har hon pratat så mkt skit om dig att om ngn ser henne med dig så skäms hon. Be henne dra åt helvete 

• Anonym (Inna)

Oj, hon verkar ju skogstokig. Är resten av släkten lika knäpp? Om ni är i gymnasieåldern är det åtminstone lite begripligt och hon kan växa upp, men annars är det bara att beklaga att du råkat ut gör henne.

Bor ni på en liten ort där alla känner alla? 

• Anonym (i)

Låter som den tjejen har megaproblem med sig själv. Låter som hon behöver hjälp, (psykologisk hjälp), men det är inte ditt jobb att rädda henne, det får de närmsta göra.

Jag hade berättat det här för min man så får han försöka lösa det här vidare med sin familj, sin bror. Jag hade hållit avstånd eller klippt banden. Jag hade sagt till min man att jag tänker inte umgås med henne och din bror då situationen är som den är efter det här och hur hon uppför sig. 

Det finns alltid människor som älskar prata skit om andra och de blir avslöjade förr eller senare. Det betyder också att fast hon pratat så mycket skit om dig att vettiga människor tar henne med en nypa salt. 

Man kan också gå vidare och polisanmäla om det är fråga om förtal. I grund och botten skulle jag tro hon lider av någon psykisk sjukdom som kanske är än så länge oupptäckt. Det här är pinsamt för alla, men allra mest för hon själv. Du har inget att skämmas för och ska gå fortsatt rakryggad i situationen. 

• Anonym (Nn)

Hon låter helt knäpp TS, vi vet inte vad det är hon har sagt men är det verkligen så viktigt att detta ?reds ut?? Du har tagit upp det både med kollegan och med henne själv. Det är hon som sagt detta, vad mer är det du behöver ha ut? 

Hon vet redan om att du inte bara tar skit utan hör dig för med kollegan, (det hade hon inte räknat med). 

Prata inte mer med henne, hon är inte trevlig, prata med andra på kommande släktkalas osv. Strunta i henne helt enkelt. 

• Anonym (F)

Det verkar vara "svägerskan" som ligger bakom detta, inte alls säkert att det är fler i släkten som gör det annat än att de blir indragna i hennes skit.

Sluta umgås med henne bara. Ni kanske träffas på familjemiddagar, då hälsar du som vanligt men du ska inte sitta och prata med henne för ni är inte kompisar på något som helst plan.

Varför hon gör så här behöver man inte fundera på, kan finnas flera orsaker, ingen av dem bra. Huvudsaken är resultatet och det är att hon gör livet surt för dig.

• enfunderandeman

Om du vet vem det är. Eller om det är en person som t ex. Har insikt i ditt privatliv. Spelar ingen roll om det t ex.
    Är någon du känner. Eller en person som kanske har tillgång till personliga uppgifter om dig. Sprider denna person detta vidare. Och om det speciellt kommer ut.
    Då handlar det om förtal och personlighets kränkning.
    Det ska polisanmälas och är straff belagt. 

Det där argumentet med att man bor på liten ort och alla känner alla. Håller inte. Det är ingen ursäkt. Även om jag själv bor på liten ort. Och vet att det samlas mycket sladder tackor och folk som ska snacka skit om andra. Dom människorna har väldigt tråkiga liv själva.
    Dessutom känner inte alla , alla här heller. Det är ingen rättighet man har. Bara för att man bor på litet ställe.
    Dom ska sköta sig själva, helt enkelt. 

Hade jag t.ex. fått reda på att Gunnel jobbar på en myndighet som har hand om mina personliga uppgifter. Medan hennes man var typ vaktmästare eller fastighetsskötare. Som hade tillgång till mitt hem och personliga uppgifter. Och det kommit ut  till andra människor. Då hade jag polisanmält personerna. Förtal och personlighets kränkning. Gör man bäst i att inte ägna sig åt .

• Anonym (Din mans brors fru)

Hejsan, din mans brors fru pratar skit om dig.
    Som svar på din fråga, ingen tvekan med tanke på hur hon reagerar och vrider på saker.

Håll dig neutral runt henne fortsättningsvis, förklara läget för din make så han inte uppfattar dig som problemet när du är neutral i hennes sällskap.

Tro mig, förvarnar du inte din make så kommer din makes brors fru uttnyttja det och din makes bror kommer ifrågasätta din make och varför du helt plötsligt blivit så kall mot hans fru.
    Ligg steget före för att undvika den situationen.
    Hon är inte att räkna med och just nu är hon orolig att hennes skitsnack om dig ska nå dig.

Skit i det, det du vet är tillräckligt för att du ska se upp med den människan.
    Hon verkar manipulativ.

Vad säger övriga släkten om henne?
    Har hon gjort samma sak mot någon mer i släkten?

• Anonym (E)

Om brorsan är någorlunda vettig så lär det ta slut och då slipper du henne. Det är uppenbart att hon pratar skit om dig, som hon gör om alla andra.
    Hon verkar inte klok 

Svar på tråden Vem pratar skit om mig?