• Anonym (Tanten)

Erfarenheter av Temu

Flera vänner sagt det fungerat bra. Själv ser jag st8ryn från Wish med en matta 10 x 10cm:):). O nu frågar jag inte efter huruvida det är miljövänligt el jobbare som är underbetalda, utan om produkterna/sändningarna fungerat?

• Svar på tråden Erfarenheter av Temu
  • Anonym (H)

Självklart att det är dåligt både ut miljömässiga och hälsosynpunkt för arbetarna. Allt som är väldigt billigt som dessutom åker långa vägar med frakt är dåligt. 

• Dr Nail

Jag har svårt att tänka mig att de hade blivit världens största klädbutik om produkterna/sändningarna inte fungerade.

• Anonym (r)

Shein/Wish/Temu. Samma sak annat namn, säljer enorma mängder pryttlar.

• Anonym (M)

Jag har alltid fått precis vad jag beställt. Det gäller ju att kolla om man beställer dockmöbler eller riktiga.

• Meenos

de jag har beställt har väl varit 8/10  där "10" är vad jag förväntade mig. 
    det är absolut helt okej. 

• felicityporter

Funkar som man kan förvänta sig av billiga produkter från Kina, vissa klädesplagg har till och med varit över förväntan kvalitetsmässigt. Det är också bra att man får tillbaka pengarna utan frågor på en produkt från varje försändelse, mycket smidigt om det skulle råka bli fel.

• Anonym (Aldrig)

Jag skulle inte kunna försvara att gynna den sortens konsumtion för egen del. Självklart är det tvivelaktiga förhållanden för de som jobbar i produktionen och miljömässigt en total katastrof.
    Det finns också en hel del journalistik kring hur Temu hanterar kunduppgifter och tillgång till information i ens telefon.

Svar på tråden Erfarenheter av Temu