• Anonym (Undrar)

Varför kretsar vissa singlars liv kring bekräftelse?

Jag är i 40 års åldern, varit singel I 4 år. I början kastade jag mig ut på tinder som så många andra. Det va en stor del av livet att kunna dejta och trasig som man var sökte man självklart bekräftelse av män. Men det hysteriska kring detta har lagt sig för min del ganska mkt. Jag tar livet med ro och mår bra. Självklart vill jag träffa någon men känner ingen stress eller jagar det inte konstant. 

Jag har 2 vänner som varit singlar lika länge som jag. Dom har bra liv bägge 2. Men dom jagar konstant killar/män. Den ena analyserar allt en kille hon är intresserad av konstant och vänder allt till sin fördel medan man utifrån förstår att killen inte är intresserad alls. Den andra blir kär i varenda kille hon ser och jagar var och en av dem till vägs ände. Det är tårar och drama konstant. 

Det som är konstigt och som jag inte förstår är varför ingen av dem någonsin hamnar på nån dejt. När en kille dom är intresserad av väl vill ses så backar dom och tar nästa. Jag fattar ingenting? Alla samtal handlar om exakt vad killar skrivit ordagrant... 

Jag bara undrar om detta är vanligt? Upplever ni att det är såhär det ska va? Jag får ju isåfall jobba med mig själv och inse att det faktiskt jag som är för "off"

• Svar på tråden Varför kretsar vissa singlars liv kring bekräftelse?
  • Anonym (lugnat mig)

Har också lugnat ner mig vid 40. Inte lika intresserad längre. Tror att båda är vanligt.

• Less is more

Internetdejting passar kanske inte alla. Kanske att blyghet slår in? 

Precis som du är inne på så mår ingen bra av att jaga bekräftelse hela tiden. Jag tycker att vi borde fokusera mer på vänskap och en rolig fritid istället.

Kärleksrelationer växer inte på träd .en en vacker dag så kanske man springer på någon. Ge ditt perspektiv så att de kanske uppnår den tryggheten I sig själva. Ni kan prata om annat.

• Anonym (Undrar)
    Less is more skrev 2024-07-28 17:39:48 följande:

Internetdejting passar kanske inte alla. Kanske att blyghet slår in? 

Precis som du är inne på så mår ingen bra av att jaga bekräftelse hela tiden. Jag tycker att vi borde fokusera mer på vänskap och en rolig fritid istället.

Kärleksrelationer växer inte på träd .en en vacker dag så kanske man springer på någon. Ge ditt perspektiv så att de kanske uppnår den tryggheten I sig själva. Ni kan prata om annat.

Jag har försökt ganska mkt att byta ämnen och faktiskt sagt åt dem att försöka leva lite här och nu istället. Det landar kanske en stund men sen är det igång igen. Det tråkiga är att jag inte orkar hålla på att älta längre, jag uppfattas säkerligen som otrevlig och ointresserad. Jag tycker såklart det vore jättekul om någon av dem träffa en kille och blir kära men vägen dit är jag så trött på att jag börjat söka mig mer och mer till annat umgänge. Vilket gör mig besviken på mig själv. Jag får ofta välja bort dessa 2 vänner och ser aldrig fram emot när vi ska ses längre. Jag orkar sällan svara i telefonen heller när dom ringer... Så himla tråkigt men jag förstår ju att jag måste anstränga mig också...
  • Anonym (A)

Jag känner igen det där och jag är till och med äldre än du (50+) och då borde man verkligen ha lärt sig att inte vara så beroende av bekräftelse. 

Det är bland det tråkigaste jag vet att tjöta om karlar. Finns det ett verkligt relationsproblem lyssnar jag självfallet men att älta och analysera vad potentiella dejter tänker är helt meningslöst. 

Dina vänner lär inte att träffa någon med den dramanivån. De kommer att skrämma bort varenda vettig man. 

Ett misstag många kvinnor med det beteendet gör när de väl börjar dejta är att satsa allt på ett kort och fråga ?Vad känner du egentligen för mig?? efter bara några dejter vilket är helt omöjligt att svara på efter så kort tid vilket leder till att mannen känner sig pressad och drar sig undan.

Jag har en väninna som nästan alltid gör så, fast jag har sagt otaliga gånger att det är en dålig idé, med samma resultat. Fast när jag frågar vad hon känner för honom så kan hon inte svara på det och det är så uppenbart att det handlar om bekräftelsekicken. 

Jag skulle gärna träffa någon men jag gillar inte dejtandet, Jag önskar att jag bara kunde beställa en trevlig gubbe att umgås med och slippa dejtingmarknaden men man kommer ju inte undan eländet. 

Svar på tråden Varför kretsar vissa singlars liv kring bekräftelse?