• Gerbera

Kort eller långt hår

Hm. Hann först inte skriva mer än rubriken innan jag råkade trycka enter... därför blev det en annat inlägg också... oops.

Jag har haft rätt långt hår rätt länge och börjar tröttna. Funderar nu sen en tid på att klippa mig i nån lite piffigare kort frisyr, har tid bokad i morgon. Tänkte jag skulle bläddra lite i tidningar och kolla lite in frisyrer lite extra på tv mm. NÄSTAN ALLA TJEJER, och inte alltför till åren komna kvinnor är ju för sjutton LÅNGHÅRIGA nu, har jag inte tänkt på förut.

Jag kanske är helt ute jag som inte har nån koll, tänk om jag ångrar mig...

I o f s tur att jag inte har värre bekymmer som tynger mig för tillfället

• Svar på tråden Kort eller långt hår
  • Lycka77

Jag har varit lång hårig i måååånga år och klippte mig hyfsat kort i höstas, och det är det bästa jag gjort med mitt hår. Det är så lättskött för att inte tala om hur snabbt det torkar - underbart!!!

Jag kommer nog inte ha långt hår någonsin igen, oberoende av mode!

• Adelisa

LÅNGT...

Mitt är LÅNGT och stort hehe har till naveln

• Mysis nr1

Har axellångt hår och har, som så många andra gravida, vart sugen på att klippa mig kort. Men jag håller mig. Har gjort det så många gånger och ångrat mig lika många ggr. Det tar sån jäkla tid att växa ut igen. Det känner jag absolut nu för det är i en hemsk längd nu

• fenixen

Jag hjar långt hår, slutar strax ovanför midjan. HAr försökt med kortare frisyrer men jag har inte trivts i det och jag har alltid ångrat att jag klippt mig.

• Bubblan06

Har långt hår och kommer alltid att ha det. Hade kort hår för många år sedan, det var första och sista gången.
    Varför inte testa att klippa upp håret? Är jättesnyggt, då får man ju både kort och långt hår...

• Lola Jämtland

Jag har precis kommit på att jag kanske ska ha långt hår...har alltid haft kort annars!

Tycker kort hår är så kvinnligt! O snyggt!
    Dessutom går det styla o det går inte med mitt nu när det är lite längre....så jag kommer nog att klippa av mig allt igen gissar jag på...

• Pink Muffin

Jag klippte mig kort i lördags!! Sambon protesterade högljutt ("tjejer ska ha långt hår" yada, yada...) innan, men blev mycket positivt överraskad!! Jag tycker det är jätteskönt, lättskött och det går fort att fixa det!! Hellre ett snyggt kort än en fult långt!! Finns ju otaliga exempel på kvinnor som har långa, slitna, ovårdade hår och vägrar klippa sig!!

• Bubblan06

Ja, men samtidigt så är det så otroligt fint med ett långt blänkande välskött hår... Flört

• Koalan

Hm, tycker inte det är fint med tjejer med kort hår. Tycker det är allra vackrast med halvlångt till långt på tjejer Man ser lätt bara 'busig' ut som tjej med kort hår. Enda tjejen jag kan komma på som faktiskt är riktigt vacker med kort hår är Linda Evangelista förr i tiden... fast även hon är vackrare med längre hår!

Måste erkänna att jag tycker att kvinnohår är ett av våra vackraste attribut, ta vara på det!

• Lola Jämtland

Fast man kan ju inte ha långt hår bara för att det anses vara vackert eller what ever...man måste ju passa i det oxå....Inte alla som ser bra ut i långt hår o ändå envisas de med att ha det....

• glittervind

Tycker att man passar i olika. Vissa har tur och passar i både kort och långt. Har man ett vackert ansikte kan det framhävas mer av en kort frisyr. Tror det är detta som gör att jag alltid känner ett stort behov av att sminka mig när jag är kortklippt ! Gå till en riktigt bra frisör och be henne ge sin åsikt om vad du ska ha. Enligt min hyper-trendkänsliga frissa är det välklippta frisyrer som gäller i vår. Inte så mycket spret och rufs. Det blir ju ofta mer en frisyr av kort hår än av långt. En nackdel är att man måste klippa den oftare, men å andra sidan kan man variera sig oftare med.
    Lycka till hos frissan idag!

• Gerbera

Hej igen
    Kul att läsa era kommentarer, nu är håret av på mig i alla fall - en braaa bit Men jag är nöjd, det känns fräschare och roligare, nu kan jag liksom "göra i ordning det till en frisyr" känns det som.
    Så tonade jag i två olika nyanser också för att få lite extra piff på det hela. Handla kläder är ju inte det roligaste när man är gravid i 7:e månaden så det kändes kul att fixa håret lite åtminstone. Jag hade med några bilder för att försöka underlätta diskussionen med min frisör om åt vilket håll mina önskemål lutade och hon förstod mig bra så det var kul.

Allra helst skulle jag ha långt hår, om jag hade riktigt tjockt, då tycker jag det är fräscht och fint men mitt hår är såpass tunt och spikrakt så då kändes det för trist.

• Koalan

Pinkie: vart sa jag det? Jag sa att man lätt BARA ser busig ut i kort hår!

• emcjoh

Jag har självlockigt hår och ser ut som ett lockigt får om jag klipper mig, men på andra kan det vara fint med kort hår. Det beror ju på ansiktsform, hårkvalitè mm. Men jag kan bli avundsjuk på de som kan vara sådär kortklippt franskt eleganta....

• Nyctophilia

Har själv långt hår! Ned till rumpan för det mesta! Klippte dock av en rejäl bit i somras så nu kanske det är i midjehöjd, nästan ned till svanken!
    Men jag älskar ju långt hår oavsett, både på killar och tjejer! Skulle inte passa i kort heller då jag har självlockigt hår = håret skulle stå åt alla håll! *lol*

Svar på tråden Kort eller långt hår