Partner som hävdar sig, jag skäms för honom
Jag har varit tillsammans med min kille i cirka ett år. Alltid känt vissa tveksamheter samtidigt som jag verkligen tycker om honom. En sak som jag fastnat i är dock att han inte känns så trygg i sig själv. Vilket visar sig främst när vi umgås med andra. Exempelvis mina vänner och min familj. Då känns det som att han känner att han behöver hävda sig genom att skryta. Han pratar ofta och långt om sig och vad han lyckats med vilket jag tycker är lite pinsamt. Samtidigt som han aldrig skämtar om sig själv vilket gör att han känns otrygg i sig själv.
Att jag skäms över honom gör att jag inte vill ta med honom till mina vänner. Börjar känns ohållbart att inte kunna dela livet ordentligt med den jag är tillsammans med.
Nu funderar jag på om jag antingen kan säga det till honom och hoppas att det ändras (förstår dock att han inte direkt kommer bli tryggare i sig själv av att jag säger att han hävdar sig/skryter/pratar för mycket om sig själv men vet inte annars hur det ska lösa sig) eller om jag måste avsluta förhållandet för att det inte kommer funka.
Jag har tidigare inte varit tillsammans med någon så länge och känner att jag därför inte har så mycket erfarenhet.
Kan tilläggas att vi båda är i 25 års åldern. Gissar att han precis som de flesta kommer bli tryggare i sig själv med åren men känns kanske inte som att jag kan sitta och vänta på att åren går och han blir trygg i sig själv medan jag själv redan är det.
Har ni några tips att ge?