• Anonym (Agnes)

Fel som ligger med gift man?

Har pågått några månader nu och det känns fantastiskt... han sa att han har öppet förhållande och så var det med det. Nu har jag fått veta att så inte alls är fallet och vännen jag anförtrodde mig åt tycker jag är hemsk som legat med någon jag vet är gift... jo men jag visste ju inte att han var otrogen!? Hur skulle jag vetat det??

• Svar på tråden Fel som ligger med gift man?
  • Anonym (E)

Och du trodde på honom utan att kolla med henne...? Och du undrar om det är fel att du ligger med en gift man...? Självklart jävligt fel. Nej, du visste inte då men du vet ju NU så NU borde du sluta ligga med honom! Annars är det DU som beter dig lika illa som honom!

• Tow2Mater

Omedveten oaktsamhet i att du inte har förstått han var otrogen, men du borde ha förstått det.

• Anonym (Jösses)

Haha, och du gick på det? Hur blåst får man vara...
    Påstår någon att denne lever i ett öppet förhållande, ber man att få kolla det med dennes partner. Annars fattar väl vem som helst att det är lögn.

Dock är det bara han som har skuld gentemot sin fru.

• Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-29 23:41:31 följande:
    Fel som ligger med gift man?

Har pågått några månader nu och det känns fantastiskt... han sa att han har öppet förhållande och så var det med det. Nu har jag fått veta att så inte alls är fallet och vännen jag anförtrodde mig åt tycker jag är hemsk som legat med någon jag vet är gift... jo men jag visste ju inte att han var otrogen!? Hur skulle jag vetat det??

Jag har också,  när jag var ung, råkat ut för en man som ville ha sex med mig och han sa att de hade öppet förhållande..
    Jag frågade, helt kallt, honom om jag kunde få prata med hans fru och fråga henne om hon var okey med att han knullade andra. Mannen reste sig upp och gick iväg. Där fick jag min försäkring om att han inte varit ärlig.

Varför skall man lita blint på på någon som säger att de har ett öppet förhållande? Det är nämligen det vanligaste en man/kvinna säger när de vill vara otrogna.

Ja självklart finns det ju par som har öppet förhållande. Fast då tycker ju jag att man skall försäkra sig innan man hoppar i säng att de verkligen har det. Kan man inte detta så hoppar man inte i säng med en gift man/kvinna.
    Det finns ju faktiskt gott om singlar som kan tänka sig ha lite kravlöst sex.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Agnes)

För mig passade det utmärkt att han var upptagen, för jag vill verkligen inte falla för någon och om han redan var tagen kändes det "säkrare" än någon det skulle kunna bli seriöst med.

Det fanns flera saker "bevis" på att de hade öppet, men det visade sig vara att de får ligga med andra, om de gör det tillsammans.

Jag har inte varit med honom sen jag fick veta, men håller ändå inte med om att mitt ansvar är lika stort som hans. Det är inte jag som lovat någon annan något.

• EnAnonumius
    Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 06:17:09 följande:

För mig passade det utmärkt att han var upptagen, för jag vill verkligen inte falla för någon och om han redan var tagen kändes det "säkrare" än någon det skulle kunna bli seriöst med.

Det fanns flera saker "bevis" på att de hade öppet, men det visade sig vara att de får ligga med andra, om de gör det tillsammans.

Jag har inte varit med honom sen jag fick veta, men håller ändå inte med om att mitt ansvar är lika stort som hans. Det är inte jag som lovat någon annan något.

Tja det är ju en förklaring...

Du hade fruns sida på detta som "bevis" över att de fick knulla med andra?

Ja och då är det ju tur att ingen sagt att du har liga stort ansvar som den gifta mannen.  Hittar ingen i denna tråden som anser att du skulle ha lika stort ansvar. Så vad får du det ifrån?

Att försäkra sig om något (som singel) är ju att knappast att ta lika stort ansvar som den gifte, utan det handlar ju mer om skydda sig själv.

För som sagt förvånansvärt många som blir bedragna  (utsatt för otrohet) lägger oftast nästan hela skulden på älskaren/älskarinnan och kan ställa till med ett helvete för dem i stället för att gå på sin maka/make på samma giftiga sätt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Agnes)
    EnAnonumius skrev 2024-07-30 06:41:40 följande:
    Tja det är ju en förklaring...

Du hade fruns sida på detta som "bevis" över att de fick knulla med andra?Ja och då är det ju tur att ingen sagt att du har liga stort ansvar som den gifta mannen.  Hittar ingen i denna tråden som anser att du skulle ha lika stort ansvar. Så vad får du det ifrån?

Att försäkra sig om något (som singel) är ju att knappast att ta lika stort ansvar som den gifte, utan det handlar ju mer om skydda sig själv.

För som sagt förvånansvärt många som blir bedragna  (utsatt för otrohet) lägger oftast nästan hela skulden på älskaren/älskarinnan och kan ställa till med ett helvete för dem i stället för att gå på sin maka/make på samma giftiga sätt.
    #1 sa det, men med andra ord.
  • Anonym (Blåbär)
    Tow2Mater skrev 2024-07-30 00:10:56 följande:

Omedveten oaktsamhet i att du inte har förstått han var otrogen, men du borde ha förstått det.

Jag antar att du gillar sen nya samtyckeslagen där oaktsam våldtäkt finns.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Blåbär) skrev 2024-07-30 11:34:15 följande:
    Jag antar att du gillar sen nya samtyckeslagen där oaktsam våldtäkt finns.
    Vad har det med tråden att göra?
Svar på tråden Fel som ligger med gift man?