Anonym (Agnes) skrev 2024-07-30 06:17:09 följande:
För mig passade det utmärkt att han var upptagen, för jag vill verkligen inte falla för någon och om han redan var tagen kändes det "säkrare" än någon det skulle kunna bli seriöst med.
Det fanns flera saker "bevis" på att de hade öppet, men det visade sig vara att de får ligga med andra, om de gör det tillsammans.
Jag har inte varit med honom sen jag fick veta, men håller ändå inte med om att mitt ansvar är lika stort som hans. Det är inte jag som lovat någon annan något.
Tja det är ju en förklaring...
Det fanns flera saker "bevis" på att de hade öppet, men det visade sig vara att de får ligga med andra, om de gör det tillsammans.
Du hade fruns sida på detta som "bevis" över att de fick knulla med andra?
Jag har inte varit med honom sen jag fick veta, men håller ändå inte med om att mitt ansvar är lika stort som hans. Det är inte jag som lovat någon annan något.
Ja och då är det ju tur att ingen sagt att du har liga stort ansvar som den gifta mannen. Hittar ingen i denna tråden som anser att du skulle ha lika stort ansvar. Så vad får du det ifrån?
Att försäkra sig om något (som singel) är ju att knappast att ta lika stort ansvar som den gifte, utan det handlar ju mer om skydda sig själv.
För som sagt förvånansvärt många som blir bedragna (utsatt för otrohet) lägger oftast nästan hela skulden på älskaren/älskarinnan och kan ställa till med ett helvete för dem i stället för att gå på sin maka/make på samma giftiga sätt.