• Guldgossen

Jag vill flytta min partner vägrar

Jag och min flickvän bor tillsammans med vår dotter i ett hus på landet i ett villaområde.
    Min tjej har under en längre tid stört sig på allt från våra nyfikna grannar som tittar när vi är i trädgården till att folk kör som idioter utanför på 30 vägen i samhället.
    Efter att en längre tid ha lyssnat på hennes klagosång så sa jag till sist att nu fan orkar jag inte längre.
    Jag vill att vi flyttar.
    Jag vill att vi köper ett hus ännu mer lantligt där vi kan vara helt för oss själva.
    Jag erbjuder alltså att JAG ensam tar ett lån ( hon har ingen stadig inkomst så jag står själv på lånet)
    Och att jag kan säga upp mig och byta jobb längre fram om det skulle behövas för att lösa situationen men hon sätter sig på tvären. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag vill flytta min partner vägrar
  • Guldgossen

Kan tillägga att hon sätter sig på tvären för att hon tycker vi har nära till skolan för vår dotter som snart börjar första klass och så är hon orolig att hon själv inte ska finna något jobb om vi flyttar iväg en bit.
    Idag har hon en säsongsanställning och har även jobbat extra på diverse ställen.
    Själv jobbar jag i ett sånt yrke där det alltid finns jobb oavsett plats i landet.
    Jag börjar må psykiskt dåligt av hela situationen med sura miner och gnällande hela tiden.
    Undviker att vistas tillsammans med min tjej i trädgården så mycket som möjligt just nu för att slippa hennes utbrott och slag i dörrar då alla enligt henne är "idioter"

• Guldgossen

Ja hon vill att vi ska bo kvar här i minst fem år till, då vår dotter gått klart i skolan här.
    Och sedan "kanske" kan vi flytta om vår dotter får närmare resväg till och från sin "nya" skola.

• Anonym (Frugan)

Det här är en typiskt manlig/kvinnlig grej. Hon vill klaga och du vill hitta en lösning. Det är inte en lösning hon vill ha. Hon vill ha ditt medlidande och att du kramar henne och säger att du förstår. 

På ditt manliga vis har du hittat en lösning, men den kommer aldrig bli rätt. 

• Anonym (Alternativ)

1) Du säger åt henne att sluta gnälla så förbannat
    2) Ni flyttar isär

• Anonym (Mini)
    Anonym (Frugan) skrev 2024-07-31 15:20:50 följande:

Det här är en typiskt manlig/kvinnlig grej. Hon vill klaga och du vill hitta en lösning. Det är inte en lösning hon vill ha. Hon vill ha ditt medlidande och att du kramar henne och säger att du förstår. 

Skitsnack.
  • Core

Haha. Så sant. Vi var i samma situation när barnen var små, jag kände att jag höll på att implodera av allt gnäll.
    Vi har nog samma sak nu bara att vi lärt oss om varandra mer, och har överseende med de olika drag vi har
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Ingen orkar med hur många klagosånger som helst. 

Ibland vill man bara prata av sig eller ha medlidande. Alla problem finns det inte heller någon enkelt lösning på. 

Men ofta finns det, och ibland behöver man leta efter lösningar eller hålla tyst, i stället för att trötta sin omgivnings öron. Det är min övertygelse och jag är kvinna. 

• Guldgossen

Ja det är nog så att det är en typisk manlig/kvinnlig grej.
    I början när vi stötte på problem i förhållandet så kramade jag om henne och lugnade ner henne men nu känner att det är något nytt drama hela tiden.
    Jag går och spänner mig hela tiden och väntar på nästa utbrott.
    Som exempel så ringde hon förra hösten till mig när jag var på jobbet och grät i telefonen för att grannfamiljen sågade ner en häck som står inne på deras tomt.
    Dom är inte ens nära tomtgränsen.
    Detta gjorde att vi fick mer insyn från långt håll och hon är övertygad att dom gjorde det endast för att jävlas med oss då dom vet att vi inte vill ha insyn.
    Vi vill vara lite privata i vårt hem.

• Anonym (Alternativ)
    Guldgossen skrev 2024-07-31 16:52:15 följande:

Ja det är nog så att det är en typisk manlig/kvinnlig grej.
    I början när vi stötte på problem i förhållandet så kramade jag om henne och lugnade ner henne men nu känner att det är något nytt drama hela tiden.
    Jag går och spänner mig hela tiden och väntar på nästa utbrott.
    Som exempel så ringde hon förra hösten till mig när jag var på jobbet och grät i telefonen för att grannfamiljen sågade ner en häck som står inne på deras tomt.
    Dom är inte ens nära tomtgränsen.
    Detta gjorde att vi fick mer insyn från långt håll och hon är övertygad att dom gjorde det endast för att jävlas med oss då dom vet att vi inte vill ha insyn.
    Vi vill vara lite privata i vårt hem.

Herregud att du bara har orkat med människan så här länge... Guldgossen är rätt nick för du borde ha guldmedalj för det här.
Svar på tråden Jag vill flytta min partner vägrar