• Anonym (A)

Låta det rinna ut i sanden?

Varit på g i några månader nu, flört och sånt. Men det är bara jag som styrt allt.

Ska jag låta det rinna ut i sanden eftersom det är bara jag som gör allt, så slutar jag ta kontakt osv så kommer det förmodligen ändå inte bli något. Varför är det bara jag som gör det? Och tycker ni jag ska låta det rinna ut i sanden? 

Jag är utmattad för det är allt jag tänkt på i några månader och lagt all min tid på, men är det värt det när det känns som jag gör allt för att det ens ska hända något.

• Svar på tråden Låta det rinna ut i sanden?
  • Anonym (Evelina)

Då är han inte tillräckligt intresserad. Skit i honom 

• Anonym (L)

Varför det bara är du som gör det? Tja, för att du är den som är mest intresserad och personen vet att du kommer jagandes efter henne/honom.

Antingen får du fråga personen, fråga rakt ut om hon/han ens är intresserad och förklara att det inte känns så.

Eller så får du backa. Sluta ta kontakt. Hör inte av dig något alls. Om personen är intresserad så kommer hon/han att höra av sig till dig, och hör du ingenting så vet du att hon/han inte var intresserad och då måste du gå vidare.

Sluta lägga all tid och energi på en viss person, då slipper du bli utmattad av det. Lev ditt eget liv. 

Svar på tråden Låta det rinna ut i sanden?