• maoie97

Genombrottsblödning eller mens? Snälla hjälp

Hej! Hoppas det är okej att fråga i denna grupp, men jag förstår mig inte alls på min mens denna månad, om det var den som kom. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg, och även för detaljerna.

Så här är det, i söndags 27:e när jag vaknade så gick jag på toan, då kom det brunt på pappret när jag torkade mig och tänkte - mensen, men dock väldigt tidigt så vart lite chockad, då den skulle har kommit mellan 1-2:e.
    Hela dagen gick dock sedan och det kom ingenting mer, inte ens när jag torkade mig. Stoppade in en tampong på em för att vara på den säkra sidan.
    När jag skulle kolla ifall det kom något på tampong (efter ca 1,5 timme) så är tampongen endast brun med pytte lite ljusröd vid en fläck.
    Hade ingen tampong i på resten av dagen, kom ingenting i trosan, ingenting på pappret när jag torkade mig.

Sen blev det måndag, ingenting på pappret där heller. Vid lunch så blev mer rött på pappret och tänkte att nu drar mensen igång på riktigt, stoppade in en tampong. Dock ingen mensvärk överhuvudtaget som jag brukar ha i början på mensen. Vid varje tillfälle som jag har bytt tampongen så har det knappt varit någonting alls så jag struntade i tampong från och med måndags natt. Har fått två små bruna fläckar i trosan, annars bara lite blod/rött på pappret när jag har torkat mig och inte ens det varje gång.

Idag är allting slut och men sen så fick jag en klump verkligen orange glansig genomskinlig flytning idag och nu är flytningar jätte ljusbruna ingenting annat. Det var den "mensen".
    Har googlat på genombrottsblödning någon som haft det och sen visade sig vara gravid?
    Brukar inte ha lång mens men har alltid mensvärk och blöder igenom tampongerna två först dagarna och får ändå byta ofta 3:e dagen. Nu ingenting, knappt ens när jag torkar mig. Jag hade heller inga pms symtom. Inte ont i brösten eller bröstvårtorna, mensvärk eller någonting sådant.
Svar på tråden Genombrottsblödning eller mens? Snälla hjälp