• Anonym (Svamp)

Ni som haft svampinfektion

Har drabbats av en svampinfektion och är i slutet av andra trimestern. Det svider och är jätte rött kring slidmynningen, det kommer lite blod för det är så irriterat. Det gör ont att sätta sig och är väldigt jobbigt? Har behandlat med canesten en tablett och smörjer med salva som läkare skrev ut, sedan ett par dagar tillbaka. Upplever ingen direkt förbättring ännu? Hur lång tid kan det ta?

• Svar på tråden Ni som haft svampinfektion
  • Anonym (Pip)

Jag minns att jag brukade hålla naturell yoghurt i ett lock (burk lock) lägga på stolen o sitta där med fiffi badandes 😅

• Anonym (Vaginaltablett)

Om du med tablett menar en vaginaltablett, så tror jag att det kommer att bli bättre inom några dagar. Det brukar ta några dagar utan förbättring och sedan blir det plötsligt bra. Fick du bara en vaginaltablett?

• Anonym (Svamp)
    Anonym (Vaginaltablett) skrev 2024-08-04 22:13:07 följande:

Om du med tablett menar en vaginaltablett, så tror jag att det kommer att bli bättre inom några dagar. Det brukar ta några dagar utan förbättring och sedan blir det plötsligt bra. Fick du bara en vaginaltablett?

Ja precis, bara en vaginaltablett. Okej men hoppas det vänder snart då
  • Anonym (Siv)

Detdär med naturellyougort är inget skämt. Kleta in mot underlivet inför natten, lägg mot en binda o sov. Upprepa 3-4 kvällar.

Svar på tråden Ni som haft svampinfektion