Hej Ellis, och alla andra!
Jag vet exakt hur det känns att inte ha några simmare. Själv fick jag veta redan som 16 åring att jag var steril sedan födseln på grund av ett syndrom som kallas Clainfeldters Syndrom och som gör att man har en kromosomändring i kroppen (XXY47) vilket gör att man blir steril. När man är sexton år och får veta nåt sånt så tänker man väl mest: - å va bra, då behöver jag inte vara orolig att göra nån tjej gravid typ. Så jag tog det inte så hårt då. Det har jag däremot gjort nu på slutet. För ganska precis två år sedan (2 april - 94) träffade jag en underbar tjej via dejt och vi föll för varandra direkt. Efter ett halvår var vi förlovade, efter ett och ett halvt år var vi gifta (8 augusti - 05) och vi är så lyckliga. Men vi skulle vara ännu lyckligare om vi kunnat få barn på naturlig väg. Men inte nog med mitt syndrom så berättade hon för mig att hon har PCO-S, som är en lite svårare form av PCO. Så inte nog med att JAG inte har några spermier, utan dessutom har hon svårt för att få ägglossning.
DET KÄNNS TUNGT
Men vi ska börja en behandling nu, med sprutor, och hoppas att det ska ge henne ägglossning. Vi har pratat med sjukvården (IVF) i Umeå och dom håller på att ta fram en donator som liknar Mig lite, för att det ska bli så naturligt som möjligt.
Så Ellis, visst känns det tungt. Men var glad att hjälpen finns att få en donation. Det är ju ändå Du som blir pappan till barnet. Å visst kommer du att älska det barnet lika mycket som ditt "Kärleksbarn"?!!! Det tror jag!
Genom att jag inte har eller någonsin haft möjlighet att få barn så vet jag i alla fall en sak: Jag kommer att älska det barn som donationen ger, mer än allt annat på denna jord. Det blir inte mitt biologiska barn, och det är väl alla mäns dröm, men det blir ändå mitt riktiga barn. Det biologiska i skapandet är bara en liten del av vad det innebär att bli Pappa. Det viktigaste är att du vårdar ditt barn på bästa sätt. Det finns tusentals män i vår värld som inte borde få bli pappor för att dom är svin som bara lämnar sitt barn p.g.a ex. droger eller att det blev ett "oönskat" barn. Hur nu ett barn kan vara oönskat.
Vi är många med dig. Du är inte ensam.
Trodde själv att jag var ensam i världen om detta innan jag upptäckte alla andra här.
/Hälsningar: Robert - Umeå