• Anonym (Förälskad)

Kan det funka?

Hej! Jag är en kille som fyller 30 nu i höst som under sommaren träffat mina drömmars kvinna. 

hon är 34 och helt helt underbar. nu är det såhär att hon bor i Stockholm och jag är från och bor på landet strax söder om Göteborg men vid havet.

hon säger att hon drömmer om hus osv på landet osv, det som skrämmer mig dock är att våra världar är för olika. Jag har sagt att jag inte alls har problem med att flytta till Stockholm osv.

men ändå? Är våra världar för olika? Hon är van vid storstadsliv liv och rörelse och det är inte jag, men jag intalar mig själv att jag kan vänja mig. 

Vad tror ni? Oroar jag mig i onödan?

• Svar på tråden Kan det funka?
  • Anonym (Huf)
    Anonym (Förälskad) skrev 2024-08-07 11:41:18 följande:
    Kan det funka?

Hej! Jag är en kille som fyller 30 nu i höst som under sommaren träffat mina drömmars kvinna. 

hon är 34 och helt helt underbar. nu är det såhär att hon bor i Stockholm och jag är från och bor på landet strax söder om Göteborg men vid havet.

hon säger att hon drömmer om hus osv på landet osv, det som skrämmer mig dock är att våra världar är för olika. Jag har sagt att jag inte alls har problem med att flytta till Stockholm osv.

men ändå? Är våra världar för olika? Hon är van vid storstadsliv liv och rörelse och det är inte jag, men jag intalar mig själv att jag kan vänja mig. 

Vad tror ni? Oroar jag mig i onödan?

Om hon själv uttalat att hon gärna bor i hus, finns det någon anledning till att inte tro henne? Jag tror starkt på att om man älskar varandra klarar man allt. Testa storstadslivet ett tag, hon kan testa huslivet på en mindre ort. Ni kommer nog trivas så länge ni har varandra!
  • MrKudos

Jobbar någon av er remote? I så fall är det lätt att testa hur det är att bo vid havet eller storstaden (även om ni får gå in i ett samboliv rätt snabbt). 

Men har ni kunnat umgås ordentligt om ni bor så långt ifrån varandra eller är det mest distansungänge? Om mest distansförhållande så är väl varningen att det är svårt att veta då om era världar är alltför olika...

• Anonym (Lugn)

Låter som att ni precis träffats. Ta det lite lugnt och se vad som händer. Hur umgås ni nu?

Svar på tråden Kan det funka?