• Anonym (Våfflan)

Hur ofta ligger ni i relation och vill den ena mer eller mindre?

I min relation skiljer sig sexslusten ganska kraftigt, så är nyfiken hur ni andra har det, och hur ni tänker och ev löst det i er relation.
    Hur ofta har du och din partner sex och är ni lika i sexlusten? Om sexlusten skiljer mycket mellan er, tex den ena vill ha sex 1-2 ggr I halvåret, den andra vill typ 2-3gånger i månaden, hur har ni löst det då? 

• Svar på tråden Hur ofta ligger ni i relation och vill den ena mer eller mindre?
  • Anonym (shit)

WTF, har folk aldrig sex numera? En gång i halvåret??? 2 gånger i månaden??? 

Jag blir nöjd vid 3 gånger i veckan, men tar gärna 4-5, mer om jag är på humör. De andra två är mer nöjda vid 4-5 gånger iveckan men tar gärna 7+.

• Anonym (XY)

Har knapp aldrig sex längre. Vi får till det kanske varannan eller var tredje månad. Hon är väldigt ointresserad och jag har efter många år gett upp, orkar inte försöka driva vårt samliv helt ensam. Jag onanerar till porr flera gånger i veckan och vad hon gör eller inte gör skiter jag i helt. Vi är båda 55+

• Anonym (Elin)

Vi vill båda ha sex varje dag, men det kanske blir varannan i snitt. Vi har en bebis och två skolbarn, så ibland blir det inte tillfälle. Under min graviditet hade jag något högre sexdrift än honom, men han var alltid med på tåget om jag tog initiativ. Jag kunde dock haft sex tre gånger per dag som gravid och det besparade jag honom. Vi är ca 35 år och har levt ihop i två år.

• Anonym (Marina)

Pga jobb är vi åtskilda under de flesta arbetsveckor och ses två eller tre helger i månaden. Men då har vi oftast sex minst en gång per dag. Även i längre perioder då vi är tillsammans varje dag (under semestern t.ex) har vi sex nästan varje dag. Hoppar vi någon dag kan det bli två gånger en annan. Vi har varit tillsammans i åtta år och lusten och attraktionen är ännu på topp. Även om "nyhetens behag" är över får man istället kvalitetshöjningen som uppstår när man känner varandra kroppsligt och själsligt. Jag tror att vår nyckel ligger i att vi verkligen ger det av vårt tid och fokus. Vi lägger bort mobilerna när vi lägger oss och under dagen är vi måna om att verkligen prata och göra saker tillsammans utan störningsobjekt. Vi har också en väldigt prestigelös inställning till intimitet. Det måste inte bli maratonsex och hela kama sutra: bara lite smek är fullt tillräckligt emellanåt.

• Anonym (XX)
    Anonym (XY) skrev 2024-08-07 21:44:32 följande:

Har knapp aldrig sex längre. Vi får till det kanske varannan eller var tredje månad. Hon är väldigt ointresserad och jag har efter många år gett upp, orkar inte försöka driva vårt samliv helt ensam. Jag onanerar till porr flera gånger i veckan och vad hon gör eller inte gör skiter jag i helt. Vi är båda 55+

Han har blivit fet, trött och rutinmässig i sängen. Han försöker något kanske var tredje vecka men han är för otydlig. Jag har svårt att tända på hans mage och hans gnäll om att vi inte kan ha något sött hemma för då äter han upp det. Han äter upp blockchoklad och nötter ur skafferiet fast vi är överens om att det ska vara till bak om vi får gäster.

Min älskare träffar jag varannan vecka ca, han ger mig det jag behöver
    och en hel del som jag aldrig fått av min man. Det tänder jag på men vi vill bara ha sex, inte en relation.
  • Anonym (Tea)
    Anonym (XY) skrev 2024-08-07 21:44:32 följande:

Du kan fortfarande få upp den alltså vid 55 års ålder? Det brukar dippa vid senast 35 för de flesta män tyvärr och den blir halvmjuk vid försök till stånd. Yngre män däremot, där blir den stenhård.
  • Anonym (XX)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-08 07:44:10 följande:
    Du kan fortfarande få upp den alltså vid 55 års ålder? Det brukar dippa vid senast 35 för de flesta män tyvärr och den blir halvmjuk vid försök till stånd. Yngre män däremot, där blir den stenhård.
    Dumheter.

Vid 50 har ca hälften av män problem ibland, det är inte så att män får slapptask permanent vid 35. Framförallt inte om mannen tränar och håller en vettig vikt.
  • Anonym (Särbo)

Vi är 45 och 55 år.
    Vi träffas varannan helg fredag-månfag och fredag -lördag varannan helg.
    Vi har sex 1-4 ggr dagen när vi är på samma plats och inte har barnen hos oss.

Vi har inte alltid penetrationssex varje gång utan kan ha oralt några gånger emellan.
    Ibland är någon av oss trött eller låg och då blir det kanske en gång/helg eller bara oralt på den som är sugen.

• Anonym (Särbo)
    Anonym (Tea) skrev 2024-08-08 07:44:10 följande:
     Min särbo är 55 och är stenar vid sex och förspel.
    Så det är nog individuellt.
Svar på tråden Hur ofta ligger ni i relation och vill den ena mer eller mindre?