• Anonym (Sprutsugen)

Svårt att komma

Har sedan en tid tillbaks fått betydligt svårare att komma när jag och frun har sex. Tänder enormt på henne men själva sexet har blivit lite enformigt, jag vill prova nya saker men frugan vill mest hålla sig till vanilj. Funderar på om det är jag som fått mindre känsel. Känns ibland som att frugans sekret ändrats och att det blir mindre friktion. Eller har hon blivit slapp? Vi är 49 och 45. inte så att jag inte njuter men störigt att inte komma efter långt samlag. Frugan däremot kommer både av att jag slickar henne och sedan flera ggr under samlag så hon är mer än nöjd. Fast jag tror att hon är lite bekymrad över att jag inte kommer varje gång vi har sex (3-5ggr/vecka) min fru är lite pryd av sig och gillar inte att prata så mycket om sex så jag vet inte riktigt vart problemet kommer ifrån och hur jag skall tackla det. Någon med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Svårt att komma
  • SannnaB

Kommer du inte när hon runkar av dig eller suger av dig heller?

• Anonym (Sprutsugen)
    SannnaB skrev 2024-08-08 10:19:30 följande:

Kommer du inte när hon runkar av dig eller suger av dig heller?

Har alltid haft svårt att komma av det då hennes teknik tyvärr suger. Det händer men ofta så suger hon en stund och när jag inte kommer av det så hoppar hon upp och rider istället. De gör att jag försöker skynda mig och det går inte alls. Men detta är inget nytt fenomen utan har varit så i många år. Har aldrig haft svårt att komma när jag knullar däremot, de har börjat på senare tid. Kanske senast året eller halvåret.
  • SannnaB
    Anonym (Sprutsugen) skrev 2024-08-08 10:24:42 följande:
    Har alltid haft svårt att komma av det då hennes teknik tyvärr suger. Det händer men ofta så suger hon en stund och när jag inte kommer av det så hoppar hon upp och rider istället. De gör att jag försöker skynda mig och det går inte alls. Men detta är inget nytt fenomen utan har varit så i många år. Har aldrig haft svårt att komma när jag knullar däremot, de har börjat på senare tid. Kanske senast året eller halvåret.
    Okej det låter tråkigt. Kanske ni skulle testa lite leksaker eller ha sex på andra platser och andra ställningar?
  • Anonym (Frallan)

Finns flera möjliga orsaker. Jag radar upp några nedan. 

Förlorad känslighet p g a hårt grepp vid onani (googla "death grip") eller av någon näringsbrist (B12, t ex). 

Nedsatt dopaminkänslighet p g a många dopaminpåslag av t ex droger, porr, mycket onani, mediciner (antidepp t ex), näringsbrister. 

Åtsittande/felsittande kläder och underkläder. 

Ollonet ej skyddat av förhuden. 

Stress, dålig sömn. 

Har du lika mycket lust och lika starka erektioner som tidigare?

• Anonym (Frallan)
    SannnaB skrev 2024-08-08 10:26:14 följande:
    Okej det låter tråkigt. Kanske ni skulle testa lite leksaker eller ha sex på andra platser och andra ställningar?
    Obs att vibrerande leksaker kan försämra känsligheten så att det blir ännu svårare att komma. Det är i alla fall vad jag läst, ingen erfarenhet själv. 

Vilka leksaker tänkte du på SannaB? 
  • Anonym (???)

3-5 ggr i veckan?
    Kanske där problemet ligger. Tagga ner lite så att du hinner längta. Det där verkar tvångsmässigt...

• Tukt

Om det fungerar sämre än tidigare kanske du ska kolla FASS på eventuella mediciner. SSR är ju en klassiker när det gäller just de där problemen.

• Anonym (Sprutsugen)

Inga mediciner så den kan vi stryka, kanske för mycket porr 🙈😂 men tror inte på den heller. 3-5 ggr/vecka är väl inget överdrivet. Lusten och erektionen finns där. Har haft sex med den regelbundenheten i många år och det har aldrig varit några problem. Någon kvinna i förklimateriet som upplevt att sekretet ändrat sig eller att ni blivit slappa? Det kan ju vara ett alternativ till att jag är mindre känslig tänker jag. 

• Anonym (???)
    Anonym (Sprutsugen) skrev 2024-08-08 17:34:47 följande:

Inga mediciner så den kan vi stryka, kanske för mycket porr 🙈😂 men tror inte på den heller. 3-5 ggr/vecka är väl inget överdrivet. Lusten och erektionen finns där. Har haft sex med den regelbundenheten i många år och det har aldrig varit några problem. Någon kvinna i förklimateriet som upplevt att sekretet ändrat sig eller att ni blivit slappa? Det kan ju vara ett alternativ till att jag är mindre känslig tänker jag. 

Jo, det är överdrivet, om man inte nyss blivit ihop. Variera med nåt annat, än sex. Och porr. Det är inte synd om dig på något sätt, du ska nog inte "spruta" 5 ggr i veckan
  • Anonym (Bertil Boo)

Inte så konstigt att sexet ändrar sig under livet. 5 ggr i veckan låter mycket. Det kanske är lättare att få orgasm om ni drar ner lite på det, hinna längta. 

Jag är 69 och har inte kommit vid penetration på säkert 10-15 år, alltid genom att vi onanerar bredvid varandra. Lite tråkigt förstås, men härligt att vara tillsammans ändå i vår ålder. 

Min fru gillar inte heller att prata om sex, men i sommar har vi gjort det lite ändå, alltid på mitt initiativ. Hon verkar öppna sig lite mer. Vi pratar inte i sängen, alltid på "neutral mark".
  • Anonym (46 år)

Jag är 46 och i förklimakteriet. Mitt sekret har inte ändrats och jag har inte heller blivit slapp. Man blir inte bara slapp så där, helt plötsligt. Den enda gången min partner haft svårt att komma är om han druckit en del alkohol, annars har han inga problem med det. Du borde kanske kontakta läkare TS? 
  • Anonym (Bertil Boo)
    Anonym (46 år) skrev 2024-08-08 18:39:39 följande:
    Jag är 46 och i förklimakteriet. Mitt sekret har inte ändrats och jag har inte heller blivit slapp. Man blir inte bara slapp så där, helt plötsligt. Den enda gången min partner haft svårt att komma är om han druckit en del alkohol, annars har han inga problem med det. Du borde kanske kontakta läkare TS? 
    Nyktra morgnar är bäst. Testosteronet är på topp då.
  • Anonym (Sprutsugen)

Älskar ju att tillfredsställa min fru, hon kommer lätt och flera ggr. Får väl acceptera att det vissa kvällar ?bara? hon som blir tillfredställd. Rädd att hon skall känna sig oönskad och avvisad när jag inte kommer men för försöka prata med henne om detta. 

• Anonym (Jovars)

Jag upplever också det svårare att komma. Sexet i sig tycker jag är bättre än nånsin, och jag närmar mig orgasm under samlaget, men jag kommer sällan. Jag njuter också av att tillfredställa min fru, men lite trist är det såklart. Vi har sex 2-3 ggr i veckan och jag kanske onanerar lika många gånger. Upplever fortfarande att jag är hård och uthållig, men ibland vet jag bara att jag inte kommer att nå orgasm. Jag ska göra ett försök att helt avstå från onani och pirr, se om det hjälper. Jag är 44 år gammal om det spelar nån roll.
    Lycka till TS!

Svar på tråden Svårt att komma