• Hanah

Hur känns det när ägget fäster?

Jag har bim runt måndag, men har nu ont i tjejmagen. Inte molande, som mensvärk, utan mer punktvis smärta, lite skärande ungefär. Har blött lite idag också. Vad tror ni, hur har det känts för er som känt av implantationen??
    Är jag bara skengravid?? *gaahh*

• Svar på tråden Hur känns det när ägget fäster?
  • isa275

hmm....sådär känner ju jag med just nu! nån som vet..?

• Hanah

*puffar*

Kan ju tillägga att jag brukar aldrig få mensvärk innan den har sagt igång....

isa275: När har du bim?

• Coursell

KÄNNS??? Man kan väl inte känna när det där lilla ägget fäster heller? Är i min tredje graviditet nu och jag har aldrig kännt nåt

• NinaFina

Jag fick lite ont, som ett stick i magen som höll i sig någon minut. Sedan fick jag en liten blödning också, en sk nid-blödning, så det är säkert det du fick. Nu är jag i v 9!

Lycka till.

• isa275

Jag har BIM tisdag nånting..

• Hanah

Coursell: Jag vet ju att en del säger att det känt av detta, därför ville jag veta lite HUR det känns.

NinaFina: En minut bara? Vart kändes det då, i livmodern, typ mitt i nedre magen eller? Hm.. Jag har ju känt så här nu hela dagen, plus lite grann igår...

• isa275

Samma här, ca 1 och en halv dag har det liksom stramat...det liksom sticker lite. jättekonstigt, jag tror inte jag känt så förut. Lite orolig har jag blivit för jag har tänkt att det kanske är nåt fel, nån inflammation eller infektion eller så.

• Hanah

Ja, den tanken har slagit mig också, att det är nån inflammation eller cysta eller liknande...

• NinaFina

Hanah: Ja det kändes i livmodern, och det höll på en kort stund, så jag tror snarare att det är något annat du känner. Men vem vet...? Hoppas på det bästa.

Lycka till både Hanah och isa275.

• LillaFlingan

här är en till som känt samma sak..
    det började igår e.m och höll på tills inatt, tills jag i princip somnade.
    kände en gång imorse sen inget mer.

tror inte flertal har infektioner med liknande "symptom" :)
    jag ska till gyn på tisdag och då ska jag passa på att fråga :)

håller tummarna för att alla här e med pluttar =)))

• bambi7

när jag blev gravid så kände jag också ett litet stick i högra sidan av nederdelena av magen.. stack till några gånger.. har aldrig känt så förr..tyvärr slutade det i MF några veckor senare.

Är på gång i verkstan igen och för lite mer än en vecka sen kände jag samma sak fast från andra sidan.. hoppas att det var ägget igen=) Lycka till alla pluslängtare

• Hanah

Jag har blödit lite lite pytte lite nu i 3 dagar, men var hos gynekologen idag! Hon sa att det förmodligen blir så pga så pass stark ägglossning, att efter hormonstegringen blir det ett sånt stort hormonfall att kroppen släpper lite blod... hm... lät mycket bättre när hon förklarade det... men, ja, hoppas ni förstår vad jag menar. Det lät inte som att det var nidblödning eller implantationssmärta som jag har känt, utan helt enkelt efter LH-stegringen som det kan bli så här. Detta är alltså inte, som jag var rädd för, början på mensen, utan nåt helt annat.... Så än så länge hålls hoppet uppe!!
    Hur går det för er???

• isa275

ok, bra att höra vad du hade! Kanske har samma ,jag

Svar på tråden Hur känns det när ägget fäster?