• Anonym (Mella)

Är jag kär eller bara bekväm?

Är jag kär eller bara bekväm?
    Jag och min kille har vart tillsammans sen vi var 14 med 1 års uppehåll när vi va 16-17. Idag är vi 19 snart 20 och hur vet man om det verkligen är rätt eller om man bara är bekväm. Vi har det allmänt bra, vi tjafsar ej ofta, vi kommer bra överens, vi har kul, han bryr sig väldigt mycket om mig och skulle göra allt för mig. 
    Jag har på senaste tid känt att jag stör mig på han men vet ej varför. Asså kan störa mig på minsta lilla sak och känner mig nästan taskig. Utseende mässigt och personlighetsmässigt. Kan ofta känna att jag ej finner han attraktiv längre och vill ej ha sex men jag tycker att han är snygg bara att jag typ inte tänder på han längre?
    Jag kan se en framtid med honom och se han vara en bra man och pappa och aldrig bedra mig. Men räcker det? Känner inte den här spänningen längre och den har saknaden. 
    Jag jobbar väldigt mycket så vi ses ej så ofta men känner typ aldrig att jag saknar han. När vi väl ses har vi kul men blir irriterad samtidigt på allt han gör. Lxm häromdagen värmde han mat i micron och blev irriterad hur han värmde maten. Det är vekrligen sånna små saker. Kan störa mig på hur han går, hur han pratar, men allt är småsaker och det är inte saker ja stört mig på innan. 
    Jag vet inte om detta är någon period som är vanlig eller om jag håller på att tappa ?att vara kär? i min relation. Vet ej vad jag ska göra? Har någon vart i liknande situation? På ett sätt kan jag inte ens se ett liv utan honom, han har vart min person i flera år och min bästa vän och personen jag berättar allt till. 
    Han är en sån fin person och jag vet att han älskar mig mer än allt och verkligen ser att det är vi för alltid men samtidigt tycker jag det är jobbig att jag inte känner den här passionen eller ruset, attraktionen osv längre?men e så rädd att göra ett förhastat beslut och sen ångra livet ur mig för detta Ksk bara var tillfälliga känslor? Tänk om jag skulle förlora det bästa jag hade eller tänk om det finns något bättre där ute för mig. Va gör man?
  • Svar på tråden Är jag kär eller bara bekväm?
  • Anonym (Samma sits)

Puffar upp din tråd lite 

• Tilolo

Jag tror detta kan vara symtom på det du någonstans inom dig kan känna att det är något som skaver. För jag tror inte du hade gjort detta inlägg om allt hade känts helt rätt. 🙂

Kanske ska du bara bejaka dessa känslor ?att? du stör dig för att genom det tillåta dig att kunna känna den känsla som finns bakom dessa uttryck, att du vill någonting annat egentligen. Det tror jag kommer att hjälpa dig att kunna frigöra en del energi som kan göra att du får nya insikter kring vad du ska göra härnäst. 🙂

• Tecum

Att du känner så är ett varningstecken och du är på väg att tröttna och tappa attraktionen. Ni blev ihop unga och iaf du behöver vara fri och kunna träffa andra. Tyvärr är det kört för er, att stanna bara för att han är en bra kille kommer inte bli bra. Det är inte alls säkert att du hittar någon lika bra, men den risken får du ta. Nu kommer du förgifta relationen för er bägge. 
    För ett av de säkraste tecknen på kärlek är att man har överseende med vissa av partnerns fel och brister!

• Anonym (Eline)

Ni kanske umgås för mycket med varandra och du behöver tid ifrån honom för att se om du saknar honom? Då menar jag inte över några dagar utan kanske någon månad eller så. Det är först efter en längre tid som det är lättare att veta om man mår bättre utan varandra. Ni är så unga och så unga när ni träffades, risken är att ni  åtminstone behöver en paus ett tag. 

Svar på tråden Är jag kär eller bara bekväm?