• Anonym (Gul)

Att bryta med en vän

Jag har dejtat en tjej under 6 månader. Efter 4 månader fick hon ?panik? o kände hon att hon bara ville vara vänner vilket jag har försökt förlika mig med. Men sanningen är ju att jag har känslor för henne. Vi har kommit varandra väldigt nära o jag vet att jag har en plats i hennes hjärta på något sätt. 
    MEN jag vet ju att jag behöver avbryta detta, gå vidare och bli ?fri?. 
    Just nu är hon utomlands med en väninna. Hon har hela tiden sagt att om jag inte kan vara hennes vän är det ok o ta det över sms. 

Att ta det över sms tycker jag personligen är lamt, men jag känner också att jag kommit till en punkt där jag inte orkar mer. 

Är jag ett rövhål som bryter med henne under semestern per sms det kommer ta henne hårt eller ska jag vänta o ta det irl när hon kommit hem?

• Svar på tråden Att bryta med en vän
  • Anonym (sms)

Gör det som är bäst för dig. Hon hånglar säkert runt på semestern (sorry, det kanske hon inte gör, men du förstår).

I detta fall verkar sms bäst. Sedan kan du säga att du gärna hade tagit det face to face, men att du behövde bryta nu. 

• Anonym (R)

Vänta ti hon har kommit hem och ta det då på sms. Eller är hon borta flera veckor till?

Svar på tråden Att bryta med en vän