Låtar om ex
Jag är musiker och har genom mitt liv skrivit mängder av låtar om mina ex, både om de bra och dåliga tiderna, om ångesten vid uppbrott osv. Jag har vid olika tillfällen skapat alter egon och släppt låtar på div plattformar bara för att skriva av mig.
Problemet är att min nuvarande flickvän har tyck att det är otroligt jobbigt med dessa låtar. Har stängt projektkonton på Soundcloud och tagit ned flera låtar på Spotify då hon inte förstår varför jag ska ha dem kvar där om jag inte längre gillar mina ex och om det nu inte finns något mer att bearbeta. Att jag tycker att låtarna är bra och att de tydligen spelats av andra är inget bra försvar.
En låt som jag skrev under uppbrottet från min fd fru för ett antal år sedan hamnade på mitt bands skiva och är en favorit för de andra i bandet att spela, jag vet att min nuvarande flickvän inte gillar när vi spelar den på de konserter hon besökt, men hon står ut då "det inte är jag som sjunger den".
Är detta vanligt? Jag tänker... Det är ju massor med artister, såväl kända som okända som skrivit låtar om sina ex, både kärlekslåtar och hatlåtar. Men hur vanligt är det att nuvarande flickvänner tycker som min?
Det kanske finns flera sådana här trådar. Jag har bara inte orkat leta.