• Anonym (Ledsen)

Jag gjorde bort mig, jag avskyr mig själv.

Hej.
    Lång historia kort. Jag är en man som lever ett ganska ordnat liv, bra jobb, sambo, vv pappa, hus osv. Jag är också en man som lever med adhd, och de små "hinder" det utgör i mitt framförallt privata liv. Jag har alltid haft svårt att styra mina impulser, särskilt när jag dricker. Det har tidigare i livet försatt mig i bekymmer med så väl lagens långa arm men även präglat dem relationer jag levt i. Nuförtiden så går jag en beslutsam väg där jag håller mig borta från situationer jag vet riskerar att få mitt omdöme att vackla, men för två år sedan, så ville min bästa väns sambo att jag skulle följa med min vän till sweden rock, efter tvekande så gjorde jag det. Som ni förstår innebar det också några dagar med förtäring av alkohol, och mitt dåliga omdöme under alkoholpåverkan. Det slutade med att jag tyvärr hamnade på något sätt med en annan kvinna. Tro mig när jag säger att detta var inget jag ville, och absolut inte vill, men i min fylla så var det något som bara hände. Jag mådde så dåligt efteråt så jag i stort sett inte deltog sista dagen. Hemma undrade min sambo vad som hänt, jag berättade delvis, jag var rädd skärrad och mådde skit. Jag älskar min sambo, över allt annat, skulle göra allt för henne, det vet hon, . Problemet är att nu två år sen blev en annan kompis väldigt arg på mig för att jag inte kunde ha kvar hans tjej som anställd där jag jobbar pga misskötsel. Han skrev då till min sambo och fyllde i de saker jag utlämnade och nu står min relation på ruinens brant. Jag fattar jag sopade gången själv, jag har redan mått dåligt i månader över det, och nu igen, jag har daglig panik och kan inte fokusera, mina känslor tar över. Jag sårade mitt egna hjärta och mitt hjärta vill nu lämna mig. Jag vet inte hur jag ska nå henne eller ens klara av att prata med henne, jag låser mig konstant. Hur ska man göra? Jag vill verkligen rädda detta.

Mvh
    Ledsen

• Svar på tråden Jag gjorde bort mig, jag avskyr mig själv.
  • Anonym (Wellw)

Du kan ju föreslå parterapi där du kan få hjälp att uttrycka dig.

Du behöver vara ärlig med vad du gjort och acceptera konsekvenserna.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Tufft)

Det är bara att stå för det du har gjort. Du borde ha berättat allt som det var från början, men jag förstår att du var rädd för att bli lämnad. I efterhand blir det tyvärr som ett dubbelt svek att när du lade korten på bordet så gömde du några under bordet. Det är inte det som är meningen när man bekänner vad man har gjort. Men, om hon förlät dig tidigare så finns det en chans att hon förlåter även detta. Säg att du gör vad som helst för att försöka lösa det här och stå för det. Byt jobb om det krävs, ge henne fri tillgång till alla dina lösenord och lyssna på vad hon har att säga om och om igen. Det är du som har valt detta, inte hon. Lycka till!

Svar på tråden Jag gjorde bort mig, jag avskyr mig själv.