• Anonym (Frodo)

Ångrar omskärelse

Blev omskuren som tonåring men ångrar mig nu många år senare. Saknar min förhud. Går det att restaurera? :(

• Svar på tråden Ångrar omskärelse
  • Aniiee

Ja, på sätt och vis. Det går att töja ut den kvarvarande huden. Men nerverna är och förblir borta.

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Schizoxenia)

Billigast är nog att betala för en sushibuffe och labba själv. Säkert inte hälsosamt och inget jag uppmuntrar till.
    Man kanske kan köpa ballonger, klippa av nederdelen och sedan snabblimma?

• Anonym (Frodo)
    Aniiee skrev 2024-08-13 23:35:54 följande:

Ja, på sätt och vis. Det går att töja ut den kvarvarande huden. Men nerverna är och förblir borta.

Känns som att jag stympat mig själv. Huden runt omkring är traumatiserad. Känns hopplöst att försöka töja tillbaka förhud.
  • Cathariiina

Det som står i första kommentaren stämmer. Det går att tänja ut en bit, men nerverna är och förblir borta. Därför borde sådana här ingrepp vara förbjudna, förutom vid medicinska skäl. 

En tanke till tröst i alla fall: det kunde ha varit mycket värre! Tänk om du hade varit en av alla unga män nu, som kallar sig "detransitioners". De blev lurade av WOKE-kulturen att låta operera bort sina manliga könsorgan för att bli "trans", och nu ångrar de sig så fruktansvärt. (Finns även kvinnor som ångrar ingrepp åt andra hållet såklart.) Ditt problem är i alla fall litet jämfört med det!

• Aniiee
    Anonym (Frodo) skrev 2024-08-13 23:50:07 följande:
    Känns som att jag stympat mig själv. Huden runt omkring är traumatiserad. Känns hopplöst att försöka töja tillbaka förhud.
    Tja, det är alternativet du har. 
    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Frodo)
    Cathariiina skrev 2024-08-13 23:55:46 följande:

Det som står i första kommentaren stämmer. Det går att tänja ut en bit, men nerverna är och förblir borta. Därför borde sådana här ingrepp vara förbjudna, förutom vid medicinska skäl. 

En tanke till tröst i alla fall: det kunde ha varit mycket värre! Tänk om du hade varit en av alla unga män nu, som kallar sig "detransitioners". De blev lurade av WOKE-kulturen att låta operera bort sina manliga könsorgan för att bli "trans", och nu ångrar de sig så fruktansvärt. (Finns även kvinnor som ångrar ingrepp åt andra hållet såklart.) Ditt problem är i alla fall litet jämfört med det!

Jo tack, att nerverna är borta kan jag intyga. Eftersom jag blev det när jag var 19 så kan jag jämföra "före" och "efter". Ollonet är fortfarande definitivt känsligt men väldigt torrt. Det var utan tvekan bättre att ha förhud ur känslighetssynpunkt. 
    Det som skrämmer mig med woke-kulturen är våra institutioner och vårdpersonal som faktiskt genomför sådana operationer utan att det är straffbart. Håller med om att förbjuda omskärelse, som tonåring hade jag ingen vidare omdömesförmåga. Självklart kan unga människor som byter kön drabbas av ännu större samvetskval än jag i vuxen ålder.
  • Aniiee

Mindre än 1% av alla som gör en könskorrigering ångrar sig, och av de som kallar sig "detrasitioners" är det över 90% som gör det INNAN de opererar (om de någonsin ens tänkt göra det), och det av SOCIALA skäl, inte för att de faktiskt ångrar sig. Knäoperationer har fler som ångrar ingreppen en de som gör en könskorrektion. 

Det är alltid synd om de som ångrar sina ingrepp, vilka ingrepp det än är, men snälla, get "woke", sluta vara transfobisk, det skadar bara folk.

Och, nej. Jag kommer inte diskutera detta närmare i denna tråd. 
  • Meddelande borttaget
  • Cathariiina
    Anonym (Frodo) skrev 2024-08-14 00:08:36 följande:
    Jo tack, att nerverna är borta kan jag intyga. Eftersom jag blev det när jag var 19 så kan jag jämföra "före" och "efter". Ollonet är fortfarande definitivt känsligt men väldigt torrt. Det var utan tvekan bättre att ha förhud ur känslighetssynpunkt. 
    Det som skrämmer mig med woke-kulturen är våra institutioner och vårdpersonal som faktiskt genomför sådana operationer utan att det är straffbart. Håller med om att förbjuda omskärelse, som tonåring hade jag ingen vidare omdömesförmåga. Självklart kan unga människor som byter kön drabbas av ännu större samvetskval än jag i vuxen ålder.
    Ja, jag anser att alla läkare, kuratorer, sjuksköterskor o.s.v. som lånat ut sig till att uppmuntra detta, skriva ut hormoner samt genomföra ingreppen, ska dömas och få samma straff som vid grov misshandel. Då får offren i alla fall lite upprättelse. 

Det finns i alla fall massor av ilska nu - en motrörelse. Det är bra!
  • Anonym (Schizoxenia)

Är du trög eller nåt? Det finns väl alltid något alternativ som är värre? Det tror jag att vi alla är med på.
Svar på tråden Ångrar omskärelse