Störig tjejkompis jag tror är avundsjuk på mig
Hej,
Jag har en tjejkompis jag varit vän med sedan 2021. Till en början var hon snäll och trevlig men sen blev jag antagen till juristprogrammet och sedan dess har hon alltid försökt attackera mig verbalt genom att säga meningar i stil med "tro inte att du är något", "har dina föräldrar tvingat dig till att plugga juridik, jag tycker du ska hoppa av och bli hemmafru" och "du ska veta att du inte är värd mer än jag". Dessa saker säger hon konstant trots att jag aldrig tryckt ner henne. Vänskapsmässigt så är hon aldrig där för mig heller om jag ska vara ärlig. Det enda hon gör är att alltid hämta sina killproblem till mig, dvs hoppar från en kille till en annan kille. Hon har nästan haft sex med 10 killar totalt och är 21 år gammal. Äckligt i mina ögon. Häromveckan så ringde hon mig när jag var på jobbet och sa att hon börjat dejta en kille som tidigare varit grovt kriminell och det fick mig att känna det var droppen för vänskapsrelationen. Jag umgås inte med sådana lågstausmänniskor och funderar nu på att bryta min vänskapsrelation med henne. Åsikter på det? Jag har väldigt bra umgänge med hög socioekonomisk bakgrund så hon är den enda som är lite svarta fåret om jag säger så. Hon har själv ingen utbildning bakom sig och jobbar som barnskötare men trots sin låga status alltid sitter och trycker ner mig.