• Anonym (Händer?)

Dejten förändras

Hej!

Har en kort tid dejtat en man 
    Vi har setts 4 ggr på bara två v
    Före det har vi skrivit massor då det tog ett tag att få till en träff pga semestrar osv
    Ikväll ska vi ses igen 
    Han har tydligt ändrat beteende kring skriva
    Förut skrev han massor och svarade blixtsnabbt 
    Nu känns det mer avmätt
    Är det ett naturligt steg när man börjar ses eller är det början till slutet?
    Vi är båda +40
    Jag är helt ny i dejting världen 

• Svar på tråden Dejten förändras
  • Anonym (Är inte förvånad)

Ganska vanligt beteende av män när man dejtar.Antingen har han tröttnat eller träffat någon annan.

• Anonym (Händer?)

Okej misstänkte det
    Så även fast vi ses?

• Anonym (Hm)

Stäm av hur beteendet är ikväll när ni ses. Är han som vanligt när ni ses kan det ha varit en period med mycket stress som gjort att han skriver mindre. 

Det vem man ju inte säkert,men låt honom höra av sig .Är han intresserad,så hör han av sig och inte bara typ en gång i veckan.Hur ofta hör han av sig med eget initiativ?

• Giftskåneman

Eller så han fått reda på det mesta han har angående dig, därför han inte skriver så mycket numera

• Anonym (Händer?)

Ja alltså vi hörs ju dagligen och ses en del
    Sist vi sågs var allt som vanligt 
    I förrgår

Det är väl mer att det gått från att höras i princip konstant till att det går 3-4 timmar mellan nu

Anonym (Händer?) skrev 2024-08-15 11:51:24 följande:

Ja alltså vi hörs ju dagligen och ses en del
    Sist vi sågs var allt som vanligt 
    I förrgår

Det är väl mer att det gått från att höras i princip konstant till att det går 3-4 timmar mellan nu

Helt normalt att inte höra av sig hela tiden.Vissa jobbar och har annat för sig.
  • Anonym (Händer?)

Ja absolut och det är inte att jag förväntar mig att höras hela tiden om det inte varit så från början 
    Bara att det blivit en markant nu

• Anonym (Hm)
    Anonym (Är inte förvånad) skrev 2024-08-15 12:02:29 följande:
    Helt normalt att inte höra av sig hela tiden.Vissa jobbar och har annat för sig.
    3-4 timmar??? Det är ju ingenting! Trodde du menade från typ 10 sms om dagen till 2-3 varannan dag eller så. jag tror inte det är något mer än att han inte orkar vara så intensiv hela tiden 
  • Anonym (Undrar)
    Giftskåneman skrev 2024-08-15 11:41:33 följande:

Eller så han fått reda på det mesta han har angående dig, därför han inte skriver så mycket numera

Vad menar du med "han fått reda på det mesta han har angående dig"?
  • Anonym (f)

han har väl varit upptagen och ni ses ofta, ser inget konstigt i att inte vara klistrad i sin telefon

• Giftskåneman
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-15 12:35:21 följande:
    Vad menar du med "han fått reda på det mesta han har angående dig"?
    Alltså att han vill lära känna ts, men blev felskrivet
  • Anonym (Undrar)
    Giftskåneman skrev 2024-08-15 13:13:09 följande:
    Alltså att han vill lära känna ts, men blev felskrivet
    Förstår fortfarande inte, är nog korkad. Om han ville lära känns TS, så hade han väl inte börjat skriva mindre. Eller tänker du att han redan vet allt han behöver veta?

Sorry att jag är frågvis. Blev så nyfiken på hur en man ser på det.
  • Anonym (Händer?)

Jag hoppas att det bara är lite naturligt mindre.
    Jag har nästan tyckt det varit för intensivt, men inte visat det eller påtalat.
    Nu blev det sånt tvärt kast
    Men som sagt vi hörs ju många många ggr/dag fortfarande 
    10 mess mellan varandra från 0630 till 0730 i morse te x
    Usch jag vet inte om jag orkar hålla på med dejtande om det är såhär mycket funderingar hos mig

• Anonym (xxx)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-15 13:17:00 följande:
    Förstår fortfarande inte, är nog korkad. Om han ville lära känns TS, så hade han väl inte börjat skriva mindre. Eller tänker du att han redan vet allt han behöver veta?

Sorry att jag är frågvis. Blev så nyfiken på hur en man ser på det.
    Det är mkt roligare att lära känna en person IRL än via skriven tex. Jag ringer eller träffar mina dejter, skriver sällan. Tycker det är lite läskigt med folk som har behov av att höras jämt. 
  • Anonym (?)

Hade han semester / låg intensitet - på övriga saker när ni inledde kontakten? 

Kanske han helt enkelt har mer annat för sig igen nu! Han har ju inte direkt  ghostat dig ju! :) 

• Anonym (Jenny)

Jag tycker att det är helt naturligt - innan man har lärt känna varandra måste man ju skriva för att lära känna varandra och för att veta om man vill träffa personen. Har man träffats flera gånger känner man varandra ganska bra och har tagit beslut om att man vill fortsätta träffa personen. Då behöver man inte skriva så mycket längre. 
    Jag och min särbo skriver sällan till varandra förutom för att kolla läget, när vi ska ses, tider, om någon ska handla något, osv. Prata kan vi göra när vi ses! 
    Och att det går 3-4 timmar mellan tillfällena ni hörs är inte mycket! Senast jag hörde av min särbo var nog i förrgår, tror jag. 

Svar på tråden Dejten förändras