• Anonym (Ovishet)

Träffade min framtid (repost)

Glömde trycka på tillåt anonyma svar så börjar om fast med samma tråd?

Japp, som rubriken lyder. Jag tror jag träffade min framtids tjej i somras. Jag är 28 så vill börja starta med min framtid nu. 

Hon skickade meddelande på IG till mig, ploj eller allvar vet jag inte. Hursom så fortsatte vi prata och det flöt på. Vi träffades efter några veckor. Några dagar i sträck blev det då vi har några timmar till varandra. 

Shit asså kan inte sluta tänka på människan. Vi pratar fortfarande idag men vi har svårt att kunna matcha våra scheman just nu med att träffas. Men jag känner att jag kommer djupare och djupare in i känslorna. Vi pratar på vardaglig basis via IG och Sc. 

När vi träffades första gången var det bägges intiativ men nu har jag försökt en gång men asså våra scheman är ovänner. Mitt schema kommer väldigt snart bli väldigt fritt. (Renoverat min stuga)

Det är något med henne som gör att jag bygger känslor emot henne, MEN, vi bor en bit ifrån varandra och jag är villig att prova och tror att hon tänker lika så då hon är en drivande talare när vi pratar. Vi har lite svårt att få till några träffar just nu, våra scheman går emot varandra. Vill VERKLIGEN detta, shit. 

Men till problemet, jag börjar bygga känslor och vet inte om det är likasinnat (Har svårt att få känslor bör tilläggas, därav jag vill satsa). 

Vi har pratat i ca 1,5 månad och börjar nojja mig om hur våran situation är, skiftar för mig några gånger under dagen hur allt går med prat osv, svar ja ni fattar. 

Jag vill att det ska växa naturligt och allt har sin gång men vill inte det ska bli utdraget och tråkigt. Jag är lite i gränslandet om jag ska ha ett prat med henne för att bekräfta mig själv och för att lugna mig, MEN risken att göra något pressat är groteskt stor tycker jag. Hatar pressade situationer.

Hjälp mig haha! 

• Svar på tråden Träffade min framtid (repost)
  • Anonym (wtf)

Så ni har träffats en gång i några dagar och nu nojjar du över att det ska bli "tråkigt och utdraget"? Du får väl åka till henne när ditt schema öppnar upp sig? Vad är problemet?

• Anonym (Sofia)

Du är kär helt enkelt! 

Ni har bara känt varandra i 1,5 månad så det är kanske lite tidigt att komma med några stora kärleksförklaringar än, men självklart ska du visa vad du känner. 

Det här kommer gå bra, hon verkar ju också vara intresserad. Ta med henne till stugan och ha en mysig dag ihop eller hitta på något annat kul. 

Det är helt normalt att tänka på någon flera gånger om dagen och gå igenom allt man har sagt och undra vad hon tänker osv. Det är så man funkar när man har blivit förälskad. 

• Anonym (Ovishet)
    Anonym (wtf) skrev 2024-08-15 13:10:30 följande:

Så ni har träffats en gång i några dagar och nu nojjar du över att det ska bli "tråkigt och utdraget"? Du får väl åka till henne när ditt schema öppnar upp sig? Vad är problemet?

Nojjar inte över att det ska bli tråkigt och utdraget över mer kanske att det känns lite knepigt att få till några träffar då vi går om varandra i scheman och att det resulterar att det kommer glida ut i sanden då det blir för problematiskt. 

Problemet för mig är just att jag vet inte vart jag har henne rent konkret och då vi inte kan bygga något på nära håll som är ?normalt? och enkelt tänker jag att det kan krävas mer kommunikation och mer effort i det hela. Ingen av oss har haft långdistans, inte frågat men har fått en bild av hennes liv  klart för mig.
    Det resulterar i att jag blir osäker om hon faktiskt vill fortsätta träffas eller om jag är enbart en rolig brevvän hon har. Brukar generellt ha väldigt stark självsäkerhet i relationer/dejting och veta vad jag vill osv osv och hur jag ska gå tillväga men detta är nästa nivå. 

Hon är i stadiet i livet där hon vill komma vidare, det har hon sagt men hon hintar inget vidare om något. 

• Anonym (wtf)
    Anonym (Ovishet) skrev 2024-08-15 17:02:13 följande:

Nojjar inte över att det ska bli tråkigt och utdraget över mer kanske att det känns lite knepigt att få till några träffar då vi går om varandra i scheman och att det resulterar att det kommer glida ut i sanden då det blir för problematiskt. 

Problemet för mig är just att jag vet inte vart jag har henne rent konkret och då vi inte kan bygga något på nära håll som är ?normalt? och enkelt tänker jag att det kan krävas mer kommunikation och mer effort i det hela. Ingen av oss har haft långdistans, inte frågat men har fått en bild av hennes liv  klart för mig.
    Det resulterar i att jag blir osäker om hon faktiskt vill fortsätta träffas eller om jag är enbart en rolig brevvän hon har. Brukar generellt ha väldigt stark självsäkerhet i relationer/dejting och veta vad jag vill osv osv och hur jag ska gå tillväga men detta är nästa nivå. 

Hon är i stadiet i livet där hon vill komma vidare, det har hon sagt men hon hintar inget vidare om något. 

Det är bara att vänta och se. Finns inget du kan göra. Ingen vet i början var man har den andra. Ni har precis träffats. Ta det lugnt.
  • Anonym (Ovishet)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-08-15 13:19:37 följande:

Du är kär helt enkelt! 

Ni har bara känt varandra i 1,5 månad så det är kanske lite tidigt att komma med några stora kärleksförklaringar än, men självklart ska du visa vad du känner. 

Det här kommer gå bra, hon verkar ju också vara intresserad. Ta med henne till stugan och ha en mysig dag ihop eller hitta på något annat kul. 

Det är helt normalt att tänka på någon flera gånger om dagen och gå igenom allt man har sagt och undra vad hon tänker osv. Det är så man funkar när man har blivit förälskad. 

Hahaha ja jag tror faktiskt det. 

Mhmm, det känner jag med att det känns väldigt tidigt med någon form av ståndpunkt vart jag står emot henne rent känsloväg och hur jag tänker. Jag är väldigt talglad i min skrift emot henne, har varit frågande om 1-2 träffar efter första, den ena hintade hon lite om när vi sågs men skrev det sen i efterhand. Så jag tänker rent krasst att jag visar att jag är beredd för henne och Faktiskt har bekräftat henne på ett ?tyst? sätt. Gillar mer den naturliga gången, pratade med en för längesen och det var sååååå himla ?vad tycker du om detta xxxxx? i en vecka, inget för mig. Krystad situation? 

Jo tänker med det men hur tycker du jag ska gå tillväga nu? Vi har 2 eventuella datum tänka framåt men inget bestämt, båda hänger lite på henne faktiskt. Agerande i övrigt också?

• Anonym (Ovishet)
    Anonym (wtf) skrev 2024-08-15 17:04:58 följande:
    Det är bara att vänta och se. Finns inget du kan göra. Ingen vet i början var man har den andra. Ni har precis träffats. Ta det lugnt.
    Du tänker jag enbart ska spela med i situationen? Hur mycket tycker du jag ska vara drivande i att träffas och i övrigt?
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Ovishet) skrev 2024-08-15 17:20:36 följande:
    Du tänker jag enbart ska spela med i situationen? Hur mycket tycker du jag ska vara drivande i att träffas och i övrigt?
    Ja, vad skulle du annars göra menar du?

Jag tycker att ni båda ska försöka lika mycket. Inte att du ska vara drivande.
  • Anonym (Ovishet)
    Anonym (wtf) skrev 2024-08-15 17:22:49 följande:
    Ja, vad skulle du annars göra menar du?

Jag tycker att ni båda ska försöka lika mycket. Inte att du ska vara drivande.

Exakt det vill jag att vi ska göra, lika mycket precis som du skriver men någon måste börja ta steg för att visa något om det är av intresse eller kommer man ingen vart tänker jag haha. 

Men är sjukt osäker på vart jag ska dra gränsen just nu... 

• Anonym (wtf)
    Anonym (Ovishet) skrev 2024-08-15 17:30:43 följande:

Exakt det vill jag att vi ska göra, lika mycket precis som du skriver men någon måste börja ta steg för att visa något om det är av intresse eller kommer man ingen vart tänker jag haha. 

Men är sjukt osäker på vart jag ska dra gränsen just nu... 

Vilket steg syftar du på? Ni pratar väl och ses redan?
  • Anonym (Ovishet)
    Anonym (wtf) skrev 2024-08-15 18:52:14 följande:
    Vilket steg syftar du på? Ni pratar väl och ses redan?
    Exakt, men inte träffats mer än en gång men lite inplanerat med ovishet. Vissa vill visa att mannen ska leda vägen och lägga ribban medans vissa vill att man ska vara mer likgiltigt. Vill nog landa i gränslandet mellan dem bägge?. 
Svar på tråden Träffade min framtid (repost)