Min sambo har haft en sexuell relation med sin ex-fru
Jag och min sambo har varit ett par i 4 år och har ett gemensamt barn på 2 år. Jag har barn från mitt första äktenskap, har henne vv och hon är i tonåren.
Min sambo hade precis skilt sig när vi träffades och med exet har han tre barn, de är 12, 9 och 6 år.
Hans barn bor också här vv och det har fungerat bra trots att mamman gärna vill styra och ställa gällande vissa saker.
Min sambo har svårt att sätta ner foten och gör i stort sett alltid som hon vill vad det än gäller. Han/vi står för nästan alla utgifter kring deras aktiviteter/intressen/klädinköp/iPads etc
Nu tjänar han väldigt bra men hon behåller barnbidragen men de går som jag förstår nog snarare till henne själv.
Vi har bråkat mkt om detta och jag får känslan av att han inte är över henne riktigt.
Hans barn har berättat för mig att pappa ibland är hos dem när de har mamma vecka. Jag har frågat han om det stämmer men han har sagt att de vill göra mig svartsjuk. Men jag vet att hans barn gillar både mig, min dotter och även deras halvsyster så jag tror de prata sanning.
För 2 veckor sen kom sanningen fram och ja det har haft sexuell relation i ca 1 års tid och nu är hon tydligen gravid och tänker behålla barnet.
Han vill inte ha barnet men har inte så mkt att säga till om.
Vi har nu bråkat sen detta kom fram och jag vill separera omedelbart men då blir han ledsen och säger att jag är hans allt etc etc
Han äger huset vi bor i så jag letar lägenhet nu och har även funderat på att flytta hem till mina föräldrar tills jag hittar nåt eget.
Jag klarar inte av att fortsätta leva med honom och i framtiden ta hand om ett barn till som dessutom är skapt genom otrohet.
Älskar honom över allt men jag klarar inte av detta..
Är jag för drastisk som vill lämna?!