• Anonym (Sviken)

Min sambo har haft en sexuell relation med sin ex-fru

Jag och min sambo har varit ett par i 4 år och har ett gemensamt barn på 2 år. Jag har barn från mitt första äktenskap, har henne vv och hon är i tonåren. 
    Min sambo hade precis skilt sig när vi träffades och med exet har han tre barn, de är 12, 9 och 6 år.
    Hans barn bor också här vv och det har fungerat bra trots att mamman gärna vill styra och ställa gällande vissa saker.

Min sambo har svårt att sätta ner foten och gör i stort sett alltid som hon vill vad det än gäller. Han/vi står för nästan alla utgifter kring deras aktiviteter/intressen/klädinköp/iPads etc 
    Nu tjänar han väldigt bra men hon behåller barnbidragen men de går som jag förstår nog snarare till henne själv.
    Vi har bråkat mkt om detta och jag får känslan av att han inte är över henne riktigt.
    Hans barn har berättat för mig att pappa ibland är hos dem när de har mamma vecka. Jag har frågat han om det stämmer men han har sagt att de vill göra mig svartsjuk. Men jag vet att hans barn gillar både mig, min dotter och även deras halvsyster så jag tror de prata sanning.

För 2 veckor sen kom sanningen fram och ja det har haft sexuell relation i ca 1 års tid och nu är hon tydligen gravid och tänker behålla barnet.
    Han vill inte ha barnet men har inte så mkt att säga till om.
    Vi har nu bråkat sen detta kom fram och jag vill separera omedelbart men då blir han ledsen och säger att jag är hans allt etc etc 
    Han äger huset vi bor i så jag letar lägenhet nu och har även funderat på att flytta hem till mina föräldrar tills jag hittar nåt eget.
    Jag klarar inte av att fortsätta leva med honom och i framtiden ta hand om ett barn till som dessutom är skapt genom otrohet.
    Älskar honom över allt men jag klarar inte av detta..

Är jag för drastisk som vill lämna?!

• Svar på tråden Min sambo har haft en sexuell relation med sin ex-fru
  • Pope Joan II
    Anonym (Sviken) skrev 2024-08-16 12:59:10 följande:
    Min sambo har haft en sexuell relation med sin ex-fru

Jag och min sambo har varit ett par i 4 år och har ett gemensamt barn på 2 år. Jag har barn från mitt första äktenskap, har henne vv och hon är i tonåren. 
    Min sambo hade precis skilt sig när vi träffades och med exet har han tre barn, de är 12, 9 och 6 år.
    Hans barn bor också här vv och det har fungerat bra trots att mamman gärna vill styra och ställa gällande vissa saker.

Min sambo har svårt att sätta ner foten och gör i stort sett alltid som hon vill vad det än gäller. Han/vi står för nästan alla utgifter kring deras aktiviteter/intressen/klädinköp/iPads etc 
    Nu tjänar han väldigt bra men hon behåller barnbidragen men de går som jag förstår nog snarare till henne själv.
    Vi har bråkat mkt om detta och jag får känslan av att han inte är över henne riktigt.
    Hans barn har berättat för mig att pappa ibland är hos dem när de har mamma vecka. Jag har frågat han om det stämmer men han har sagt att de vill göra mig svartsjuk. Men jag vet att hans barn gillar både mig, min dotter och även deras halvsyster så jag tror de prata sanning.

För 2 veckor sen kom sanningen fram och ja det har haft sexuell relation i ca 1 års tid och nu är hon tydligen gravid och tänker behålla barnet.
    Han vill inte ha barnet men har inte så mkt att säga till om.
    Vi har nu bråkat sen detta kom fram och jag vill separera omedelbart men då blir han ledsen och säger att jag är hans allt etc etc 
    Han äger huset vi bor i så jag letar lägenhet nu och har även funderat på att flytta hem till mina föräldrar tills jag hittar nåt eget.
    Jag klarar inte av att fortsätta leva med honom och i framtiden ta hand om ett barn till som dessutom är skapt genom otrohet.
    Älskar honom över allt men jag klarar inte av detta..

Är jag för drastisk som vill lämna?!

Drastisk? Ja, det är väl drastiskt - men högst passande drastiskt tycker jag. Vem i hela fridens namn skulle vilja stanna hos någon som beter sig så.
  • Anonym (Hm)

Efter det där får du vara hur drastisk du vill. Jag beklagar verkligen din situation. 

• Anonym (K)

Det är inget att fundera över. Lämna. Om ett par månader kommer du kunna tänka mer klart och förstå att det var ett sjävklart beslut. Detta är inget man kommer över 

• Anonym (Ht)

Inom loppet av 2 år efter skilsmässan så flyttade ni ihop och fick barn? Det kanske gick lite fort fram där speciellt då om han egentligen inte var riktigt över sin exfru. Kanske därför det är en bra idé att för det första vara särbo i några år innan man ens kommer på tanken att flytta ihop. 

• Anonym (meh)
    Anonym (Ht) skrev 2024-08-16 14:14:28 följande:

Inom loppet av 2 år efter skilsmässan så flyttade ni ihop och fick barn? Det kanske gick lite fort fram där speciellt då om han egentligen inte var riktigt över sin exfru. Kanske därför det är en bra idé att för det första vara särbo i några år innan man ens kommer på tanken att flytta ihop. 

Vad hjälper den kommentaren nu? Skärp dig!
  • Anonym (Sviken)
    Anonym (Ht) skrev 2024-08-16 14:14:28 följande:

Ja det gick väldigt fort det håller jag med om men vad kan vi göra åt det idag. Vi började som kk precis efter att hans skilsmässa gått igenom och jag vet att han ibland även hade sex med exet. Sen föll vi för varandra lr iaf jag för honom och han slutade då att ha sex med henne men jag vet inte om jag nu är så säker på det. Tror han ljugit om bra mkt mer än jag vågar gissa. Allt känns som en lögn och att jag endast varit ett rebound för att trösta honom. 
    Det som gör mest ont är att det snart finns ännu ett barn med separerade föräldrar. Allt är bara en enda röra just nu och försöker ta mig igenom sista dagarna av semestern och hittar på saker med mina barn och är hemma så lite som möjligt.
    Blir äcklad av tanken att vissa dagar har han haft sex med både mig och exet då vi har sex i stort sett varje dag.

Svar på tråden Min sambo har haft en sexuell relation med sin ex-fru