• Anonym (Dejting)

Hur tänker ni kring dejting?

Är utseendet så viktigt att du inte kan dejta någon du finner se inte så bra ut eller är du inte så ytlig och välja att dejta någon som du inte tycker ser bra ut men har en fin insida? Skriv gärna om du är man eller kvinna. 

• Svar på tråden Hur tänker ni kring dejting?
  • Anonym (())

Dejting för mig handlar inte om välgörenhet. Jag skulle endast dejta en man som attraherar mig fysiskt initialt och där det senare finns kemi och kompatibilitet. Annars är det ingen mening med det. 

• Anonym (Kille)

Jag var väldigt kär i en tjej i början av förra sommaren som
    var otroligt vacker. men det var hennes charm som fick mig på fall. Hon var dock ej intressera, om de berodde på att jag inte hade utseende nog vet jag inte, jag fokuserade på att glömma henne.

nån månad senare träffade jag en tjej på krogen som jag tyckte va så himla trevli, inte riktigt min typ i utseend. men det tog en dejt så va jag såld! Hennes personlighet gjorde henne så otrolig sexig!! idag är vi tillsammans men vi har distansförhållande än så länge då hon bor ca 2.5 timme bort från mig.

men jag tycker bara hon blir finare o finare för varje gång jag kollar på henne! Och det är personligheten som sådde det fröt. Utseende tar en bara så långt. Charm humor självförtroende kommer man så jävla långt med så du anar inte. och är du orolig över ditt utseende? träna lite så kan du snart ha förbättrat det och ditt självförtroende!

• Anonym (Kille)
    Anonym (Kille) skrev 2024-08-16 22:42:52 följande:

Jag var väldigt kär i en tjej i början av förra sommaren som
    var otroligt vacker. men det var hennes charm som fick mig på fall. Hon var dock ej intressera, om de berodde på att jag inte hade utseende nog vet jag inte, jag fokuserade på att glömma henne.

nån månad senare träffade jag en tjej på krogen som jag tyckte va så himla trevli, inte riktigt min typ i utseend. men det tog en dejt så va jag såld! Hennes personlighet gjorde henne så otrolig sexig!! idag är vi tillsammans men vi har distansförhållande än så länge då hon bor ca 2.5 timme bort från mig.

men jag tycker bara hon blir finare o finare för varje gång jag kollar på henne! Och det är personligheten som sådde det fröt. Utseende tar en bara så långt. Charm humor självförtroende kommer man så jävla långt med så du anar inte. och är du orolig över ditt utseende? träna lite så kan du snart ha förbättrat det och ditt självförtroende!

Ska tillägga jag är average i utseend. men denna tjej är 11/10 i mina ögon!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (()) skrev 2024-08-16 22:39:35 följande:

Dejting för mig handlar inte om välgörenhet. Jag skulle endast dejta en man som attraherar mig fysiskt initialt och där det senare finns kemi och kompatibilitet. Annars är det ingen mening med det. 

Så du skulle inte ge honom en chans om han inte såg bra ut men var en fin människa och det fanns kemi och du gillade hans utrålning?  
  • Anonym (Nina)

Jag skulle inte "nöja" mig med någon som jag inte var attraherad av. Jag tycker min man är skitsnygg och jag var attraherad redan från början men det var först efter att vi varit nära vänner i ca fyra månader som jag började bli kär i honom.

Innan jag träffade honom var jag singel ett tag och fick ofta höra att jag skulle ge killar som jag inte var attraherad av en chans eller att jag kanske inte skulle räkna med att hitta någon jag var jättekär i utan nöja mig med någon som var tillgänglig och ville ha mig. Men det kändes elakt. Om jag skulle gå på dejt med någon jag inte var intresserad av skulle ju han få falska förhoppningar, och om jag skulle starta ett förhållande med någon jag inte var kär i, i brist på annat, vore ju inte heller det särskilt snällt. Om man inte ens är intresserad i början av förhållandet känns det ju inte som om man kommer bli så lyckliga tillsammans.

Jag är glad att jag väntade på kärleken så länge som jag gjorde, den fanns 😊

• Anonym (())
    Anonym (Dejting) skrev 2024-08-16 22:46:51 följande:
    Så du skulle inte ge honom en chans om han inte såg bra ut men var en fin människa och det fanns kemi och du gillade hans utrålning?  
    Nej. Är han inte fysiskt attraktiv så kommer jag inte attraheras av honom. 

Personlighet behövs för att man ska kunna fungera tillsammans i vardagen.

Attraktion till utseendet är nödvändigt för att jag ska vilja vara intim med honom.
    Sex är en fysisk akt och jag vill tända på den kropp man ligger med. Är en självklarhet för mig. 
Svar på tråden Hur tänker ni kring dejting?